سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رانندگان بین شهری در زمره مشاغل سخت قرار می‌گیرند

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح بیمه اجتماعی رانندگان بین شهری، مشمولان در صورت اجرای این قانون ،با پرداخت 4 درصد ما به تفاوت حق بیمه به جای کارفرما، در زمره مشاغل سخت قرار خواهند گرفت.

فرج الله عارفی، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت:کارگروهی متشکل از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، راه و شهرسازی، اتحادیه و انجمن های صنفی رانندگان و سازمان تامین اجتماعی در کمیسیون اجتماعی تشکیل شد تا  وضعیت بیمه ای و نوع مشاغل این افراد به جمع بندی کارشناسانه تر و تصمیم نهایی برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رانندگان بین شهری کارفرما ندارند ، سهم حق بیمه کارفرما برایشان پرداخت نمی شود از این رو بنا بر پیشنهاد مسئولان ذیربط ،مشمولان  این طرح در صورت اجرای این قانون ،می توانند با پرداخت 4 درصد ما به تفاوت حق بیمه به جای کارفرما، در زمره مشاغل سخت قرار گیرند.

عارفی ادامه داد: سختی کار شاغلان این حرفه بدلیل اینکه ساعت های طولانی رانندگی را ، با آلودگی صوتی و آلاینده های هوا می گذرانند کاملا مشهود بوده و قطعا باید فکری به حالشان شود.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر امیدواریم با جمع بندی نهایی نظرات و پیشنهادات به نتیجه مطلوب برسیم تا هرچه سریعتراین طرح برای تصویب  به صحن  ارسال شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.