سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

بازسازی یخچال های تاریخی تبریز

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: یخچال های تاریخی تبریز بازسازی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حاجی زاده در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در جلسه اخیر اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی تبریز در محل یخچال تاریخی قائم مقام فراهانی، مصوب شد یخچال های تاریخی این کلان شهر به عنوان جاذبه های گردشگری بازسازی و در معرض بازدید گردشگران قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از یخچال های تاریخی تبریز مانند یخچال صادقیه با پیش بینی اعتباری افزون بر چهار میلیارد ریال از گذشته در دست مرمت است و در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، گفت: بر اساس مصوبه اخیر اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز، شهرداری مکلف شد نسبت به بازسازی تمام یخچال های تاریخی حائز شرایط تبریز اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز اضافه کرد: بر اساس مصوبه دیگری، مقرر شد نام یخچال تاریخی قائم مقام فراهانی که بازسازی شده و با سرمایه گذاری مناسب، به مجموعه ای خدماتی در حوزه گردشگری تبدیل شده است، به لیست اماکن تاریخی و جذاب مندرج در پوسترهای ویژه نوروزی شهرداری تبریز اضافه شود.

حاجی زاده همچنین با بیان اینکه مقرر شده است در کیوسک های اطلاع رسانی گردشگری شهرداری که در مبادی ورودی شهر مستقرند، اطلاعاتی در همین زمینه توسط راهنمایان گردشگری ارائه شود، افزود: یخچال قائم مقام به عنوان یکی از ایستگاه های گردشگری، در چارچوب فعالیت اتوبوس های تبریزگردی در نوروز تعیین می شود.

وی افزود: اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در این جلسه تصویب کردند که شهرداری، حمام های تاریخی، قنات های تاریخی و تونل های زیرزمینی قدیمی تبریز که هر از گاهی اطلاعات غیرمعتبری در خصوص آن ها منتشر می شود را شناسایی کرده و نتیجه را به کمیته گردشگری کمیسیون فرهنگی اجتماعی منعکس تا تصمیم های بعدی در این زمینه اتخاذ و عملیاتی شود.

حاجی زاده همچنین گفت: بر پایه مصوبه دیگر، دبیرخانه ای با عنوان تبریز 2018 در شورای اسلامی کلانشهر تبریز مستقر خواهد شد تا ساز و کار هم اندیشی صاحب نظران، استادان دانشگاه و اعضای علاقه مند شورای اسلامی شهر در حوزه مرتبط با تبریز 2018 نظام مند شود.

وی گفت: فعالیت این دبیرخانه ارتباط ساختاری با کارگروه تبریز 2018 که در شهرداری و استانداری مستقر است، ندارد و تنها به این دلیل ایجاد می شود که نظرات اعضای دبیرخانه مزبور را به صورت منظم و مستمر به کارگروه های شهرداری و استانداری منتقل کند.

حاجی زاده یادآور شد: از این پس جلسات هفتگی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی تبریز در یکی از مکان های گردشگرپذیر، فرهنگی و هنری این کلانشهر تشکیل خواهد شد.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.