سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

تقدیر از فعالان حمایت از حقوق مصرف کنندگان

در سومین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان در هرمزگان از 33 فعال این عرصه تقدیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، سرپرست سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان کشور در حاشیه  این مراسم گفت:فرهنگ سازی برای رعایت حقوق دیگران سبب توسعه روزافزون رفاه در جامعه می شود.

منایی افزود:با توجه به موقعیت اقتصادی هرمزگان ،این استان  نیازمند تلاش مضاعف برای برنامه ریزی بهینه و توسعه در زمینه های تولید وعرضه کالا است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان گفت: در این همایش از 11 واحد برتر تولیدی،16 واحد صنفی نمونه و 6 نفر سربازرس افتخاری تقدیر شد.

غلام رضا پیروی منش افزود:شاخص های ارزیابی برای اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان شامل ارزیابی در زمینه  ارائه محصول با  قیمت و کیفیت مناسب ، توزیع و خدمات پس از فروش و جلب  رضایت مشتری است که براساس دستورالعمل اجرایی نحوه ارزیابی و انتخاب شرکت های متقاضی دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان سطوح استانی تدوین و تهیه شده است.

وی گفت : در این همایش قراردادی بین آموزش و پرورش و سازمان صنعت،معدن و تجارت منعقد شد که بر اساس آن کارشناسان ، حقوق مصرف کننده و نحوه خرید صحیح را  به دانش آموزان آموزش  می دهند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان افزود: امسال بیش از 175 هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شد که در این رابطه 8 هزار پرونده تخلف به ارزش 30 میلیارد ریال تشکیل شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان هم در این مراسم گفت: ارائه کالا با قیمت و کیفیت مناسب و ایجاد رقابت صحیح ،سبب جلب رضایت مشتری می شود.

بهروز اکرمی  با اشاره به ضرورت آموزش دانش آموزان در زمینه شناخت حقوق مصرف کننده افزود: ایجاد آگاهی  و حساسیت در مصرف کنندگان سبب  توسعه و بهبود تولید و عرضه کالا می شود.

استان هرمزگان  37هزار واحد صنفی فعال دارد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.