سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فاصله زیاد تا رسیدن به نقطه مطلوب کنترل آلودگی‌ رودخانه کرج

کارشناس محیط زیست گفت: تاکنون نظارت کاملی بر روی منابع آلاینده رودخانه کرج انجام نشده و تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

رشیدی کارشناس محیط زیست استان البرز در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت رودخانه کرج و منابع آلاینده آن، اظهار داشت: تاکنون نظارت کاملی بر روی منابع آلاینده رودخانه کرج انجام نشده و برای رفع و کنترل آلودگی این رودخانه تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی در خصوص منابع آلاینده این رودخانه گفت: 200 واحد پذیرایی در حاشیه رودخانه کرج وجود دارد که در ایام تعطیل باتردد حدود 300 هزار گردشگر در محور کرج- چالوس شاهد افزایش حجم پسماند‌ها و حتی فاضلاب انسانی هستیم.

 وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست و اداره آب بر روی کنترل پسماند‌ها و فاضلاب انسانی گردشگران و واحد‌های پذیرایی حاشیه رودخانه کرج نظارت داشته و رصد می‌کنند، تصریح کرد: متاسفانه در ساعاتی از شبانه روز کنترل این موارد از دسترسی خارج شده و شاهد تداوم این دسته از منابع آلاینده هستیم.

کارشناس محیط زیست استان البرز درباره دیگر منبع آلوده کننده این رودخانه تحت حفاظت محیط زیست گفت: روستاهای اطراف رودخانه کرج و سپاب‌های صنعتی برخی از صنایع به سطح رودخانه وارد شده و ایجاد آلودگی کرده است.

رشیدی ادامه داد: آبنمای روستایی البرز کارهای خوبی در زمینه تصفیه فاضلاب انجام داده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داشته و نواحی صنعتی استان را مکلف به تجهیز سیستم تصفیه فاضلاب کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در رودخانه‌های طالقان و کرج در حال انجام پایش آنلاین هستیم که سنسورهای نصب شده در رودخانه‌ها به طور مستمر دیتاها و اطلاعات را به اداره کل محیط زیست ارسال کرده و منطقه آلوده را مشخص می‌کنند.

کارشناس محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، افزود: تعداد سیستم‌های آنلاین تشخیص آلودگی رودخانه کرج وطالقان کافی نیست و باید در روند افزایش آن تلاش کنیم تا به موقع آلودگی‌ها را تشخیص داده ودر رفع آن برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.