سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نمره 18 به کمیسیون بهداشت مجلس نهم/ضرورت رفع کاستی‌های حوزه سلامت

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تحولات حوزه سلامت در سال 95 را تشریح کرد.

سلیمان عباسی نماینده مردم گنبد کاووس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ،‌ با اشاره به ضرورت رفع برخی کاستی‌های حوزه سلامت در سال 95 گفت: بسیاری از مشکلات از جمله کبود دارو، تعرفه‌های دریافتی پزشکان و کیفیت ارائه خدمات در بخش سلامت درسال 94 مرتفع شد.

وی در ادامه با اشاره به طرح تحول سلامت و کاستی‌های این طرح و جبران آن در سال 95 افزود: ضروری است کاستی‌های نیروی انسانی در این طرح عظیم در سال 95 جبران و در راستای آن انگیزه پرسنل درمانی برای ارائه خدمات بالا رود.

عباسی در ادامه با بیان اینکه وزارت بهداشت باید در سال جدید به مطالبات پزشکان توجه جدی داشته باشد،‌ بیان داشت:  همچنین وزارت بهداشت باید به حوزه بهداشت در سال 95  توجه داشته تا در راستای این موضوع مراکز فوریت‌های پزشکی در کشور تقویت شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با اشاره به موضوع برخورد وزارت بهداشت با پدیده زیر میزی در سال 94 اظهار داشت: زیر میزی در سال 94 کاهش جدی داشته است و انتظار داریم برخورد با پدیده زیرمیزی در سال 95 مداومت داشته باشد.

وی افزود: معتقدم اگر می‌خواهیم نظام تحول سلامت به طور کلی مسیر مطلوبی را طی کند باید به امور نظارتی توجه جدی داشته باشیم.

عباسی در ادامه با اشاره به اقدامات مجلس در حوزه سلامت در سال 95 گفت: ضروری است مجلس با در نظر گرفتن قوانین جدید از تاخیر بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت جلوگیری کند تا این وزارتخانه بتواند سیاست‌های خود را هر چه سریعتر عملیاتی کند.

وی افزود: همچنین ضرورت دارد مجلس در مباحث مربوط به تعرفه گذاری خدمات سلامت قوانینی را در جهت متعادل‌سازی تعرفه‌ها پیش‌بینی کند که این امر می‌توان موثر باشد.

عباسی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما به کمیسیون بهداشت در سال 94 چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: فکر می‌کنم عملکرد کمیسیون بهداشت در سال 94 نمره 18 را به خود اختصاص دهد چرا که به هر حال همیشه 100 درصد فعالیت‌ها خوب پیش نمی‌رود و ممکن است نواقصی هم وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.