سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

پیشگیری از کلاهبرداری های مالی در خریدهای نوروزی

رئيس كلانتری 11 كرمان با ارائه هشدارهايی از شهروندان خواست در استفاده از دستگاه های خودپرداز و فروشگاه های اينترنتي مراقب باشند تا از آنان کلاهبرداری نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ۱۴۰۰؛ محمدجواد آرامون در گفت و گو با خبرنگار ما، با بیان این که برخی از شهروندان اطلاعات درستی از موارد امنیتی استفاده از دستگاه های خودپرداز، پوزهای فروشگاهی و فروشگاه های اینترنتی ندارند گفت: پیشگیری از کلاهبرداری های مالی در خریدهای نوروزی با این دستگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
وی تصریح کرد: برخی احساس می کنند در استفاده از این امکانات هیچگونه خطری متوجه آنها نیست و به راحتی اطلاعات حساب، شماره و اصل کارت خود را در اختیار دیگران قرار می دهند و حتی رمز کارت های اعتباری خود را بلند به فروشندگان اطلاع می دهند که این عمل اشتباه، زمینه را برای کلاهبرداری فراهم می کند.
 
رئیس کلانتری ۱۱ شهر کرمان با توصیه شهروندان به رعایت نکات ایمنی در استفاده از دستگاه های خرید الکترونیکی ادامه داد: مراقب نصب اسکیمر باشید و در خرید از طریق پوزهای فروشگاهی بیش از حد به فروشنده ها اعتماد نکنید و شخصاً رمز خود را وارد کنید.
 
آرامون در پایان از شهروندان خواست در مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در هنگام خرید و پس از آن، مراتب را حضوراً و یا از طریق تلفن مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.