سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمالوندی در جمع خبرنگاران:

دفتر پادمان در ایران افتتاح نمی‌شود/ دو هفته دیگر ساخت دو نیروگاه را عملیاتی خواهیم کرد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: دفتر پادمان و آژانس در ایران افتتاح نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم نامگذاری پل شهید رضایی نژاد در جمع خبرنگاران در واکنش به گمانه‌زنی‌های اخیر درباره تأسیس دفتر پادمان در ایران عنوان داشت: دفتر پادمان و آژانس در ایران افتتاح نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه شاید پادمان دفتری در خود آژانس داشته باشد آن هم نه در کشور ایران یادآور شد: آژانس حدود 9 و نیم میلیون دلار درخواست اعتبار از کشورها کرده و کشورها انتظار محقق شدن این خواسته‌ها را برای دراختیار قرار دادن این بودجه به آژانس دارند و لذا دفتری شاید تأسیس شود اما نه در ایران.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تعدادی از بازرسین آژانس مکرر رفت و آمد می‌کنند و نیازبه هتل دارند و لذا آژانس از ما درخواست همکاری کرده و ما نیز هتل‌هایی را در اصفهان و کاشان درنظر گرفتیم یادآور شد: آژانس در این زمینه (درخواست هتل) از ما کمک خواست و ما نیز همکاری کردیم.

کمالوندی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ما بازرس ویژه در حوزه نظارت داریم گفت: ما بازرس ویژه نداریم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه دو نیروگاه کارهای عملیاتی‌اش قرار است آغاز شود و این پروسه حداقل دو هفته زمان می‌برد تأکید کرد: در اولین فرصت عملیاتی کردن ساخت دو نیروگاه را انجام خواهیم داد و علاوه بر این دو نیروگاه، ساخت دو نیروگاه دیگر هم در دست بررسی است.

وی گفت: براساس افق 1404 حداقل 10 هزار مگاوات باید برق هسته‌‌ای داشته باشیم و لذا نیازمند آن هستیم که 9 نیروگاه دیگر غیر از بوشهر داشته باشیم.

کمالوندی عنوان داشت: پیشنهاد سرمایه گذاری خارجی بعد از برجام بسیار افزایش یافته و پیشنهادات خوبی در این زمینه مطرح شده که برای کشوری که درآن نیروگاه ساخته می‌شود بسیار ایده آل خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.