سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

کودکان خرمشهری در کنار هفت‌ سین کاغذی

کودکان و نوجوانان خرمشهری عضو کانون پرورش فکری در آستانه‌ نوروز باستانی اقدام به ساخت سفره هفت‌سین کاغذی کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛  مسئول کانون شماره 4 خرمشهر گفت:  جمعی از اعضای دختر کانون این مرکز با همکاری مربیان فرهنگی این مرکز با استفاده از کاغذ و مقوا سفره‌ی هفت‌سین باستانی ساختند.

حمیده عدنانی تصریح کرد: در این برنامه جشن نوروز به‌عنوان یکی آیین‌های باستانی و ملی ایرانیان به بچه‌ها معرفی شد و یکی از مقدمات مهم و اصلی آن، که همان پهن کردن "سفره هفت‌سین" بود آموزش داده شد.

عدنانی یکی از مشهورترین مراسم نوروزی ایرانیان را گستردن سفره هفت‌سین عنوان کرد و افزود: این سفره را با هفت چیز که نام آن‌ها با حرف «سین» آغاز می‌شود، تزیین می‌کنند و با ظهور اسلام در ایران‌زمین، سفره هفت‌سین ایرانی‌ها به قرآن مجید مزین شده و آغازین ساعات سال نو را مردم با دعای معروف تحویل سال و خواندن آیاتی از قرآن جشن می‌گیرند.

این مقام مسئول پهن کردن سفره هفت‌سین در عید نوروز، عملی نمادین معرفی کرد که افزون بر تأثیر آن در شادابی دل و جان انسان، در بردارنده نکته‌های ارزنده و پیام‌های اخلاقی و تربیتی است.

وی با اشاره به این‌که ایرانیان مسلمان به نشانه توکل و توسل به خداوند متعال در آغاز سال و درخواست بهترین‌ها از خالق خویش قرآن را در بهترین جای سفره قرار داده و پس از آن اجزای دیگر را می‌چینند یادآور شد: هرکدام از اجزای هفت‌سین، نشانه مفاهیمی چون رویش، زایش و باروری، فراوانی و برکت و مانند آن‌ها است که آدمی را به‌سوی این آموزه‌ها فرا می‌خواند.


انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.