سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

130 گفتمان دینی در کهگیلویه و بویراحمدبرگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال جاری 130 برنامه گفتمان دینی در مدارس، مساجد و دانشگاه‌های استان برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،حجت‌الاسلام حمید برازش ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه رمز موفقیت رسانه‌ها بی‌طرفی در مسائل، بیان واقیعت‌ها و انعکاس صحیح اخبار است، گفت: حوزه فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در کشور و استان‌ها حوزه دین است و فصل‌الخطاب کار تبلیغات اسلامی بیانات مقام معظم رهبری است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در 11 ماهه سال جاری 130 گفتمان دینی در مساجد، مدارس و دانشگاه در خصوص نحله‌های انحرافی، نماز، مسائل دینی، بیانات مقام معظم رهبری و خط‌ مش سیاسی برگزار شد.
 
وی تصریح کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در مناسبت‌های مختلف دینی و مذهبی در سال جاری 800 مبلغ دینی را به نقاط مختلف اعزام کرده که در محرومترین روستاهای استان برنامه‌های فرهنگی،تبلیغی و دینی را اجرا می‌کنند.
 
این مسئول تعداد کانون‌های فرهنگی تحت حمایت تبلیغات اسلامی را 22 کانون برشمرد و افزود: بیش از یک هزار و 200 هیئت مذهبی در استان فعال هستند که شناسنامه‌دار کردن این هیئت‌ها از برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان در سال 95 است.
 
برازش خاطرنشان کرد: بالغ بر یک هزار مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در استان هستند که تشکیل شورای هیئت مداحان در دستور کار این اداره کل است.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بالغ بر 150 روحانی در حوزه دینی در اعیاد و مناسبت‌های ملی و مذهبی تلاش می‌کنند، ضمن اینکه تعداد 35 روحانی مستقر در استان مشغول فعالیت هستند که در سال آینده تعداد روحانیون مستقر استان به 50 نفر افزایش می‌یابد.
 
وی با اشاره به اینکه 18 موسسه قرآنی فعال در استان وجود دارد، اضافه کرد: این موسسات در حوزه‌های روان‌خوانی، روخوانی، تربیت مربی و سایر حوزه‌های قرآنی فعالیت می‌کند که طرح آموزش ده جزء قرآن برای 100 حافظ قرآنی در سال آینده اجرا می‌شود.
 
این مسئول با بیان اینکه 205 مرکز قرآنی شهری و 130 مرکز قرآنی روستایی در استان وجود دارد، افزود: 533 مسجد در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که شناسنامه‌دار کردن مساجد دیگر برنامه تبلیغات اسلامی در سال آینده است.
 
برازش با بیان اینکه در شهرهای یاسوج و سی‌سخت با کمبود مساجد روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: در شهر یاسوج 10 مسجد و در شهر سی‌سخت شش مسجد وجود دارد اما در شهرهای کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی به تناسب جمعیت مسجد احداث شده است.
 
وی با اشاره به دعوت از شخصیت‌های برجسته دینی و مذهبی برای حضور در  استان گفت: برای مبارزه به نحله‌های انحرافی همایش منطقه‌ای با حضور شخصیت‌های کشوری نیمه دوم اردیبهشت تا تیرماه سال آینده در شهرستان دنا برگزار می‌شود.
 
این مسئول در پایان با اشاره به فعال بودن حوزه‌های علمیه استان گفت: بیش از دو هزار طلبه استان در حوزه‌های علمیه استان‌های فارس، اصفهان، قم، تهران و مشهد مشغول تحصیل هستند، همچنین سه حوزه علمیه در سطح شهر یاسوج فعال است که امید می‌رود حوزه‌های علمیه استان خلأهای فرهنگی در مساجد، مدارس و اماکن را جبران کنند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از توسعه دبیرستان‌های صدرا             (دبیرستان‌های معارف اسلامی) خبر داد و افزود: دبیرستان صدرا برادران در شهر دهدشت و دبیرستان صدرا خواهران در شهر گچساران فعال است که دانش‌آموزان رشته علوم انسانی در کنار دروس دبیرستانی برخی دروس حوزوی را فرا می‌گیرند.
 
انتهای پیام/و
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.