سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کارگاه رایگان اضطراب‌زدایی ویژه بیماران سرطانی در بیمارستان رضوی

ششمین کارگاه اضطراب زداییویژه بیماران سرطانی امروز به صورت رایگان در بیمارستان رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ روانشناس مرکز مهر رضوی گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، بسیاری از بیماران سرطانی نه از سرطان بلکه از نا امیدی و مسائل روحی و روانی پس از تشخیص سرطان فوت می کنند و حتی در بیماران سرطانی با موارد فراوان خودکشی روبه رو می‌شویم که این امر، زنگ خطری برای جامعه است.

سمانه هوشیار با اشاره به اینکه اطلاعات جامعه از بیماری سرطان و روش‌های پیشگیری و درمان کافی نیست، افزود:اطلاعات عمومی در خصوص روش برخورد مناسب با بیمار سرطانی و شیوه مواجهه فرد با این بیماری نیز کافی نبوده و این امر در حالی است که تنها راه برای شکست آن امیدواری و طی مسیر درمانی مناسب است.

وی گفت: مرکز مهر رضوی ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناسی برای کاهش اضطراب بیمار و به عنوان یک درمان مکمل در بهبود وضعیت بيماران سرطاني مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روانشناس مرکز مهر رضوی افزود: جلسات گروه‌درمانی با حضور بیمارانی که از سرطان رهایی یافتند و با به اشتراک گذاشتن تجربه های شخصی در حوزه مقابله با سرطان، در افزایش روحیه و حرکت در مسیر بهبودی بیماران به نحو فزاینده‌ای اثرگذار است.

هوشیار گفت: در ششمین نشست این کارگاه‌ها تکنیکی با عنوان " آرامش در وجود توست، ولی اغلب فراموش می‌کنی " به حاضران آموزش داده شد.

انتهای پیام//

 

برچسب ها: کارگاه ، اظطراب ، سرطان ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.