سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان وارد صنعت انرژی خورشیدی ایران می‌شود

شرکت‌های آلمانی تامین تجهیزات برق خورشیدی ایران را برعهده گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پی‌وی مگزین؛ در پی امضای توافق هسته‌ای ولغو تحریم‌های ایران،  فرصت مطلوبی برای شرکت‌های آلمانی بوجود آمد تا صادرات تجهیزات برق خورشیدی به ایران را آغاز کنند. 

 برند "ساخت آلمان" برای شرکت‌های آلمانی که وارد بازار به شدت گسترده تجهیزات انرژی خورشیدی ایران شوند، می‌تواند بسیار پرسود باشد.

گروه صنعتی BSW سولار آلمان گفت: با توجه به لغو تحریم‌های ایران، شرکت‌های سازنده پنل‌های خورشیدی در آلمان یک فرصت فروش بسیار مطلوب پیش‌رو دارند.

یک گزارش 134 صفحه‌ای برای وزارت خارجه آلمان تهیه شده است و در آن ذکر شده ایران قرار‌داد‌های 20 ساله خرید برق را از سرگرفته و تعرفه‌های بسیار پرسود 17 تا 30 سنت یورو(33 سنت دلاری) برای هر کیلووات ساعت تعیین خواهد شد.

"جورج مایر،" نویسنده این گزارش و رئیس شرکت BSW ، در این باره گفت: اراده سیاسی در ایران برای پی بردن به موفقیت در این بازار واضح و مشخص است. آنچه که اکنون برای شرکت‌های آلمانی اهمیت دارد سرعت و عزم ایجاد روابط تجاری با ایران است.

دولت "آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان، در حال سازما‌ندهی در این زمینه است.

"زیگمار گابریل،" وزیر اقتصاد و انرژی آلمان، 2 مه (13 اردیبهشت 95) همراه با یک هیات اقتصادی به تهران سفر خواهد کرد.

سفر وی به ایران در شرایطی انجام می‌شود که "حسن روحانی،" رئیس جمهور ایران، ماه ژانویه به فرانسه و ایتالیا سفر کرده بود و چندین تفاهمنامه تجاری مهم شامل قرار‌داد 27 میلیارد دلاری خرید هواپیما از ایرباس را امضا کرد.

در گزارش شرکت BSW که برای جمع‌آوری اطلاعات با گروه "باد ایران" مستقر در تهران همکاری داشته آمده است: شرکت‌های آلمانی جزو قابل اعتماد‌ترین شرکت‌ها در ایران هستند.

در شرایطی که مناسبات تجاری میان ایران و آلمان در دوران یک دهه‌ای تحریم‌های هسته‌ای کاهش یافته بود، صنایع آلمانی به مدد بیش از 40 دهه حضور جایگاه مطلوبی در ایران دارد.

همکاری‌های تجاری دو کشور در مسیر پیشرفت قرار دارد، بطوریکه سطح تجاری ایران و آلمان در سال 2014 با 27 درصد افزایش به دو میلیارد و 700 میلیون دلار رسیده است.

آلمان بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در اروپا محسوب می‌شود. دولت حسن روحانی به دنبال افزایش ظرفیت انرژی‌های تجدید‌پذیر به پنج گیگابایت تا سال 2020 است که معادل حدود 5 درصد تولید برق سالانه در این کشور است.

دولت ایران هدف‌گذاری خود در زمینه‌ انرژی‌های تجدید‌پذیر را در سال 2012 (11391) ترسیم کرد و در سال گذشته توانست 150 مگاوات نیروگاه پاک راه‌اندازی کرده است.

در این بررسی آمده است: حدود 80 درصد خاک ایران در 300 روز از سال از تابش خورشید بهره می‌برد که برای انرژی‌ خورشدی مطلوب است.

"آرش روشن‌ ضمیر،" تحلیل‌گر موسسه M.M واربورگ، می‌گوید: در بسیاری از موارد نصب تجهیزات انرژی خورشیدی از دیگر فناوری‌های تجدید‌پذیر ارزان‌تر و ساده‌تر است.

وی افزود: در شرایطی که دولت ایران تاکنون روی نصب انرژی بادی متمرکز بوده است، پتانسیل بسیار بالایی برای انرژی خورشیدی در این کشور وجود دارد.

بیشتر پنل‌های خورشیدی نصب شده در ایران در حال حاضر ساخت چین هستند و ایران سعی دارد به مدد ذخایر بزرگ سرمایه‌گذار‌انی را برای ساخت یک صنعت پلی سیلیکون ایجاد کند.

شرکت‌های آلمانی باید با آگاهی نسبت به این موضوع وارد بازار ایران شوند که احتمال اعمال مجدد تحریم‌ها علیه این کشور وجود خواهد داشت. اگر ایران به تعهدات هسته‌ای خود پایبند نباشد، طرف غربی حق دارد تمام تحریم‌های گذشته را بار دیگر برقرار کند. همین موضوع موجب می‌شود سرمایه‌گذاران هنگام عقد قرارداد با ایران توجه ویژه‌ای به خرج دهند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.