سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

زیبا سازی نوش داروی افسردگی و اضطراب مردم اصفهان

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به خستگی روحی و روانی مردم زیبا سازی شهری تاثیر فروانی در آرامش مردم دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان،مهدی بقایی در جمع اصحاب رسانه گفت: تشکیل یک سازمان برای زیباسازی شهر از دغدغه های مسئولین شهری اصفهان بود که از سال 89 شکل‌گرفت و با شروع فعالیت جمالی نژادشهردار اصفهان، یکی از مکان‌هایی که روی تحول آن تأکید فراوان وجود داشت سازمان زیباسازی شهر اصفهان بود.

وی افزود: این مسئله یکی از مطالبه‌های مهم مردم شهر است که مورد حمایت اعضای شورای شهر وشهرداری قرار گرفت تاجایی که در بودجه 28 میلیاردی سال 95 مصوبه شهرداری برای زیباسازی اصفهان، مناطق 15 گانه سهیم هستندکه سهم مناطق محروم در برخی از پروژه‌ها بیشتر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اجرای 60 پروژه زیبا سازی شهری را تا پایان سال جاری به مردم قول داده‌بودیم اما 70 طرح را تحویل خواهیم داد .

بقایی نداشتن سند جامعی برای زیباسازی شهرها در کشور رااز مشکلات اساسی شهرداری ها خواند و افزود: اصفهان تنها شهری است که سازمان زیبا سازی در آن شکل گرفته و با ارائه راهبردهای مختلف جهت زیبا سازی شهری پیشتاز همه شهرهاست واز20 سال گذشته نیز راهبردهایی را در این زمینه داشته و در حال حاضر نیز به دنبال تهیه سند با همکاری دیگر استان‌ها می باشیم.

وی تصریح کرد: احصاء مؤلفه‌های نمادین شهر اسلامی، احصا معضلات شهراصفهان، احصا ظرفیت‌های موجود در شهر، راهبردها و سیاست‌ها 5گام برای تدوین این سند است که از منظر های مختلف: مکان، زمان، قالب، حواس پنج‌گانه، عناصر چهارگانه، موالید سه‌گانه، ابزار و مخاطب باید مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از تکمیل طرح جامع نور اصفهان در سال آینده خبرداد و افزود: یکی از اتفاق‌هایی که در شب بر دیوارها رخ خواهد داد، نورنگاری روی دیواره‌های شهر است که از هفته آینده این طرح اجرایی و تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد.

بقایی با بیان اینکه در هر منطقه حداقل یک خیابان نورپردازی می‌شود، اظهار داشت: نور در هنر شهری اتفاق جدیدی است که تا کنون در کشوراجرا نشده و تا پایان سال در زیرگذرها با نصب25 المان نوری در شهر عملی خواهد شد.

وی در خصوص دیوار نگاری های شهر گفت: این دیوارنگاری‌ها در سطح شهر در حال پیگیری است که این نقاشی‌ها با موضوعات مذهبی، شهداو..در فضای سه‌بعدی روی 30 دیوار در زیرگذرها نقاشی شده‌اند و تا پایان سال این تعداد به 40 دیوار در سطح شهر می‌رسد .

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای آب‌نماها و المان‌های حجمی دارای پیام‌های مختلف اجتماعی از جمله نماد سفالگری ، چرخه روزگار،غرور، زندگی، زمان، خودخواهی، گذرعمر، خود سازی، پدر، آرزوهاو.. است که به صورت متحرک برای نخستین‌بار درکشوراجرا می‌شوند.

بقایی درخصوص احیای سقاخانه‌ها که مدتی است مطرح شده، گفت: در حال تعامل با میراث‌فرهنگی هستیم تا با همت مسئولین،در سال آینده احیای سقاخانه‌های اصفهان را عملیاتی نماییم.




انتهای پیام/ب


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.