سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

برگزاری نخستین همایش کودکان در تبریز

نخستین همایش «کودکان؛ سلامت روان و دنیای مجازی» در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛این همایش در راستای توجه به آسیب‌های دنیای مدرن بر سلامت روانی کودکان با مشارکت اداره کل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز برپا می‌شود.

سلامت روان در همه‌ سنین و در کل دنیا مغفول مانده است اما در ایران شرایط نا به سامان‌تر است چرا که بودجه‌ بهداشت روان در مقایسه با بودجه عمومی بسیار ناچیز است.

طی پژوهشی که سال 92 در مورد اختلالات روانی کودک و نوجوانان 5 استان انجام شد استان‌های تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد که نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می‌دهند، آمارها حاکی از آن است که میزان اختلالات افسردگی در کودکان این شهرها 6 درصد، وسواس 4 درصد، پر خوری عصبی 0.5 دهم، تیک عصبی 1.4 درصد، بیش فعالی 18 درصد، رفتار مقابله‌ای و لجبازی 20 درصد بوده است که مجموع این اختلالات 49.5 را تشکیل می‌دهند.

 با توجه به این موضوع، جمعیت حمایت از کودکان در معرض آسیب رستاک در راستای اهداف خود جهت پرداختن به مشکلات و آسیب‌هایی که کودکان سرزمین‌مان را تهدید می‌کند، اقدام به برپایی این همایش نموده است.

گفتنی است: نخستین همایش «کودکان؛ سلامت روان و دنیای مجازی» با مشارکت اداره کل سلامت شهرداری تبریز و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری، ساعت 16 روز 24 اسفندماه جاری در محل تالار اندیشه واقع در تبریز، پارک بزرگ ائل‌گلی، سازمان پارک‌ها و فضای سبز برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.