سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با پایگاه خبری الاتحاد؛

ادعای بایدن: با برجام توانستیم ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای بازداریم

معاون رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی با تکرار ادعاهای خصمانه خود بر ضد ایران، کشورمان را خطری بزرگ در منطقه خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الاتحاد، «جو بایدن» --معاون رئیس جمهور آمریکا-- امروز صبح در یک سفر رسمی وارد امارات متحده عربی شد. 

بایدن در گفتگو با این پایگاه خبری با اشاره به توافق هسته‌ای ایران ادعا کرد: «ما خطر ایران در منطقه را به خوبی درک می‌کنیم و به همین خاطر برای رسیدن به توافق هسته‌ای بسیار تلاش کردیم تا از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری کنیم. ما می‌دانیم اگر ایران به سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا کند خطرش بسیار بیشتر خواهد بود.» 

وی در ادامه اظهارات خصمانه خود بر ضد ایران افزود: «ما برای حفظ امنیت در منطقه از یک سو مانع دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای شدیم و از سوی دیگر گام‌های بزرگی را به منظور تشدید و تقویت امنیت در کشورهای خلیج (فارس) برداشتیم. تا هم پیمانان ما بتوانند با قدرت در برابر ایران ظاهر شوند.» 

بایدن همچنین با تأکید بر حل بحران سیاسی در سوریه از طرق دیپلماسی مدعی شد: «همانطور که آشکار است، دولت بشار اسد مشروعیت خود را از دست داده و دیگر قادر نیست سوریه را یکپارچه و متحد کند.» 

وی افزود: «ما به شدت تلاش می‌کنیم تا حکومت سوریه و گروه‌های معارض را بار دیگر پای میز مذاکره بنشانیم. بدون شک راه حل نظامی نمی‌تواند پایان بخش بحران در سوریه باشد لذا طرفین باید برای رسیدن به یک توافق سیاسی کوشش کنند.» 

 معاون رئیس جمهور آمریکا در بخشی دیگر از سخنانش با ابراز خرسندی از سفرش به امارات گفت: «روابط آمریکا و امارات در بالا‌ترین سطح قرار دارد و رابطه با امارات یکی از بهترین روابط خارجی آمریکا است.» 

وی افزود: «در سال گذشته روابط تجاری دو کشور مرز ۲۵ میلیارد دلار را رد کرد. امارات بزرگ‌ترین شریک تجاری آمریکا در خاورمیانه است. همکاری جامعه پزشکی دو کشور و ارتباطات دانشگاهی نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد.» 

بایدن در ادامه با تأکید بر نقش اساسی امارات در ایجاد صلح و امنیت در منطقه اظهار داشت: «ما باهم با داعش و القاعده می‌جنگیم و ازطریق شورای همکاری خلیج، این گروه‌های تروریستی را در سوریه، عراق، یمن و لیبی نابود می‌کنیم.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.