سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان؛

تشدید برخورد با پدیده زمین‌خواری و دریاخواری

رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه قضا اراده قوی در برخورد با پدیده زمین‌خواری و دریاخواری در سیستان و بلوچستان را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  از زاهدان حجت‌‌السلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در جلسه شورای حفاظت اراضی استان  که در دادگستری زاهدان برگزار شد اظهار داشت: دستگاه قضا اراده قوی در برخورد با افراد دانه درشت و پشت پرده پدیده زمین‌خواری و دریاخواری دارد.

وی افزود: وجود هشت هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان یک مشکل بزرگ در حفاظت ازعرصه‌های طبعیی است وضرورت تعیین تکلیف و پلمپ این چاهها را مورد تاکید قرارداد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ حفظ وحفاظت ازمنابع طبیعی ومحیط زیست باید بامشارکت مردم در جامعه ترویج یابد و تدوام پدیده خشکسالی را ناشی از دخل و تصرف در محیط زیست و منابع طبعیی دانست.

وی همچنین به تصرفات غیرقانونی دشت سمسور اشاره کرد و تصریح کرد: واگذاری 300 هکتارازاراضی رفع تصرف شده در این منطقه به مردم واجد شرایط منطقه دشت سمسور ایرانشهر تسریع یابد.

حجت‌‌السلام حمیدی همچنین با تاکید برمبارزه با پدیده زمین‌خواری و دریاخواری ضرورت رفع تصرف اراضی محله برفی میرجاوه و سواحل چابهار را مورد تاکید قرارداد و افزود: از مردم خواستارم در صورت مشاهده تصرفات غیرقانونی اراضی و سواحل دریا گزارشات خود را به سامانه تلفن 114ارسال و گزارش دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه گفت: بخشی ازمشکلات پدیده زمین‌خواری ناشی از برخی دستگاهها و مدیران است که نسبت به برخورد با این پدیده شوم اهتمام جدی نمی‌ورزند.

مرزیه با تاکیدبر رفع تصرفات غیرقانونی درسواحل دریا و اراضی ملی افزود: در سواحل چابهار بهره‌برداریهای غیرقانونی توسط شهرداری چابهار انجام شده که از سوی دستگاه قضایی اعلام جرم و در دست پیگیری قرار گرفته است.

دادستان مرکز استان تاکید کرد: با پدید شوم زمین و دریا‌خواری و اراضی ملی با قاطعیت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.