سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار طلایی نیک در نشست خبری:

مصوبه حضور جامعه بازنشستگان نیروهای مسلح در صندوق بیمه عمر عیدی خوبی بود

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: مصوبه حضور جامعه بازنشستگان نیروهای مسلح در صندوق بیمه عمر عیدی خوبی بود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار رضا طلایی نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع طی نشست خبری در مجلس در ارتباط با تصویب لایحه اصلاح قانون بیمه عمر و حوادث پرسنل، بازنشستگان و وظیفه بگیران نیروهای مسلح وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان‌های تابعه آن اظهار کرد: این مصوبه امروز مجلس بیش از 600 هزار خانواده بازنشسته و مستمری بگیر نیروهای مسلح را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

وی تأکید کرد: مصوبه امروز مجلس در رابطه با قانون بیمه عمر و حوادث نیروهای نظامی و انتظامی از سال آینده اجرایی شد و تمامی بازنشستگان این نیرو مشمول پوشش بیمه عمر می‌شوند.

سردار طلایی نیک ادامه داد: بازنشستگان و وظیفه بگیران نیروهای مسلح می‌توانند با پرداخت نیم درصد از حقوق ماهیانه و اضافه شدن سهم دولت از پوشش بیمه عمر و حوادث دوران اشتغال در دوران بازنشستگی هم استفاده کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع با بیان اینکه با پوشش استمرار بیمه عمر در دوران بازنشستگی این افراد می‌توانند همانند دوره اشتغال مشمول بیمه شوند گفت:  در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا فوت بازنشسته خانواده مصدوم یا متوفی می‌تواند از غرامت صندوق بیمه بازنشستگی برخوردار شده و همانند دوره اشتغال که فوت عادی 4 برابر کل وجوه را دریافت می‌کرد آنها نیز دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: اگر فوت ناشی از مأموریت باشد تا 5 برابر وجوه پرداختی و در صورت شهادت فرد بیمه شده تا 6 برابر از کل وجوه پرداختی به خانواده آنها پرداخت می‌شود.

سردار طلایی نیک همچنین با اشاره به بیمه پرداختی نقص عضو نیز بیان داشت: متناسب با نقص عضو از 5 تا 100 درصد محاسبه شده و از سوی صندوق بیمه عمر بازنشستگی این مبلغ پرداخت می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع تأکید کرد: طبق قانون مصوب سال 1335 کارکنان نیروهای مسلح از مزایای بیمه عمر و حوادث برخوردار شده بودند که بعد از اصلاح این قانون در سال 76 اگر شاغلی به بازنشستگی می‌رسید تنها یک و نیم برابر پرداختی خود را به همراه سهم دولت دریافت می‌کرد که این موضوع یک غفلت بود.

وی ادامه داد: این اصلاحیه موجب شده بود تا بازنشستگان نیروهای مسلح از بیمه عمر و حوادث خارج شده و با بیمهَ‌های دیگر نیز در حد محدودی تأمین شوند که این امر موجب نارضایتی و مطالبه جدی 600 هزار خانواده نیروهای مسلح شده بود.

سردار طلایی نیک اذعان کرد: با اهتمام ویژه ستاد نیروهای مسلح لایحه تقدیم مجلس شد و مجلس نیز با رأی قاطع خود اجازه داد که وظیفه بگیران و بازنشستگان پس از دوران بازنشستگی نیز در صندوق بیمه عمر باقیمانده تا مشمول حمایت گسترده‌ای از این جامعه دفاعی صورت گرفته باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع خاطر نشان کرد: این مصوبه عیدی خوبی از سوی مجلس به جامعه بازنشستگان کل نیروهای مسلح اعم از انتظامی و نظامی بود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.