سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

نظارت جدی دامپزشکی شهرستان کرمان بر عرضه ماهی قرمز

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به آغاز طرح تشدید نظارت دامپزشکی این شهرستان بر عرضه ماهی قرمز در اسفند ماه سال جاری افزود: در این طرح کلیه اماکن عرضه ماهی قرمزبه لحاظ داشتن مجوز فروش و گواهی حمل ماهی از مراکز تولید بازدید و بازرسی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دکتر مهدی رادمهر افزود : تمامی فروشندگان ماهی‌های قرمز خود را فقط از مراکز عمده زیرنظر دامپزشکی که محموله‌های آنها تأییدیه سلامت بهداشتی دامپزشکی را دارد، تهیه و با مجوزهای بهداشتی دامپزشکی حمل و عرضه کنند.

رادمهربا اشاره به یکی از شایع‌ترین بیماری‌های ناشی از نگهداری ماهی قرمز ، آلرژی است که به دلیل دفع میکروب‌ها همراه با مدفوع ماهی و خصوصاً به علت نقص ایمنی در کودکان و کهنسالان ایجاد می‌شود به شهروندان عزیز توصیه نمود:از دست زدن مستقیم به ماهی خودداری و برای تعویض آب حتماً از دستکش استفاده و پس از هرگونه تماس احتمالی با ماهی قرمز، دست‌ها را با آب و صابون بشویند.

وی با بیان اینکه آب مصرفی برای ماهیان قرمز باید بهداشتی و قابل شرب باشد،گفت: این آب باید 24 ساعت در ظروف دهان گشاد نگهداری تا کلرزدایی شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به رعایت نکاتی از جمله وجود لکه و زخم در بدن، باله‌های تاخورده، بی‌رنگی فلس و نارسایی در چشم‌ها در خرید ماهی قرمز افزود: باید ماهی قرمز را از مراکز معتبر و در نظارت دامپزشکی خریداری کنند و در پایان ایام نوروز ماهیان را در استخرهای تعیین شده توسط شهرداری رها کنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: نظارت ، ماهی قرمز ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.