سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تولید در راستای توسعه پرورش ماهی در قفس

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش آبزیان گفت: با توجه به تنوع آب و هوایی کشور با برنامه مدون می توانیم تولید خود را به بیش از 2 میلیون تن در سال برسانیم.

ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص توسعه پرورش ماهی در قفس اظهار داشت: وجود 3 هزار و 300 کیلومتر نواحی ساحلی در شمال و جنوب کشورمان فرصت مناسبی را برای تأمین ماهی مورد نیاز گشایش صادرات و اشتغال مولد فراهم آورده است.

وی با اشاره به اینکه آب یکی از مشکلات عمده بخش کشاورزی است گفت: با توسعه این فضا علاوه بر بازسازی ذخایر دریا مشکل کمبود آب سفره های زیرزمینی مرتفع خواهد شد و از طرفی با توجه به تأکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه پرورش ماهی در قفس و استفاده از حداکثر پتانسیل کشور بایستی به این سمت و سو حرکت کنیم.

قاسمی در ادامه یادآور شد پرورش ماهی در قفس از سابقه طولانی در دنیا برخوردار است به طوری که کشورهایی همچون اسکاندیناوی و نروژ از پرورش ماهی در قفس توانستند بیش از 2 میلیون تن محصول در سال تولید کنند این در حالی است که براساس آمارهای موجود کل تولید محصولات آبزی پروری شیلات در کشور ما حدود 650 الی 700 هزار تن است.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان تصریح کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی کشور و فراهم کردن زیرساخت های لازم عزم جدی و برنامه مدون می توانیم از محل پرورش ماهی در قفس بیش از 2 میلیون تن در سال تولید داشته باشیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.