سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهنمای خريد جارو برقی

بايد قبل از هر چيز نيازهاي خودتان را به خوبي شناسايي كرده و شرايط خانه‌تان را بسنجيد تا بتوانيد يك جاروبرقي مناسب انتخاب كنيد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛  براي اينكه بتوانيد يك خريد خوب انجام داده و رضايت كامل داشته باشيد، بايد قبل از هر چيز نيازهاي خودتان را به خوبي شناسايي كرده و شرايط خانه‌تان را بسنجيد تا بتوانيد يك جاروبرقي مناسب انتخاب كنيد.

قدرت
در اين مورد، از مدل، شكل ظاهري و قابليت‌هاي مختلف جاروبرقي كه صرف‌نظر كنيم، مهم‌ترين عامل در خريد جاروبرقي، ميزان قدرت آن است كه در بازار اصطلاحا فروشندگان به آن «وات» مي‌گويند.
اين وات در حقيقت يك واحد بين‌المللي براي اندازه‌گيري ميزان قدرت و توان هر وسيله يا دستگاه برقي است. درواقع همين وات است كه كار شما را راحت‌تر يا سخت‌تر مي‌كند. قبل از هر امكان جانبي، اين ميزان مكندگي جاروبرقي است كه اهميت بيشتري دارد.

جارو به دستي پرحساسيت

 اگر جزو افرادي هستيد كه بعد از هر بار جاروكشيدن با جاروبرقي كمرتان درد مي‌گيرد و احساس گرفتگي در عضلات شانه و گردن خود داريد، شك نكنيد كه بايد اندازه طول دسته جاروبرقي‌تان را تغيير دهيد.
-شما بايد به‌طور ثابت بايستيد و گوشه و كنار خانه را با روانه‌كردن لوله جارو به هر طرف تميز كنيد و هرگاه محدوده مشخصي را جاروكشي كرديد - نه با خم‌شدن به جلو بلكه با قدم‌برداشتن - محدوده جاروكشيدن را تغيير دهيد.

سروصدا
حتما شما هم تا به حال با اين صحنه مواجه شده‌ايد كه فرزند كوچكتان به محض روشن‌شدن جاروبرقي ترسيده و شروع به گريه كرده است. پس اگر جزو افرادي هستيد كه در خانه فرزند كوچك داريد يا اعصابتان تاب تحمل سروصدا را ندارد، براي خريد جاروبرقي به ميزان صداي آن هم توجه كنيد.

اشكال هندسي مفيد
انواع جديد جارو‌ها و همين‌طور جاروهاي شارژي معمولا داراي اشكال هندسي تازه‌اي هستند تا كاركردن با آن‌ها راحت‌تر باشد؛ مثل دسته‌هاي تاشو و سري‌هاي مستطيل يا مثلث كه به خاطر داشتن زاويه، براي تميزكردن گوشه‌ها و جاهايي كه نظافت آنها به راحتي و با استفاده از جاروبرقي‌هاي معمولي امكان‌پذير نيست، مناسب هستند.

ضد ميكروب ، ضد باكتري
نظافت و بهداشت از هم جدا نيستند؛ درست به همين خاطر هم هست كه توليدكنندگان به فكر طراحي و عرضه جاروبرقي‌هايي با خاصيت ضدعفوني و ضدباكتري افتاده‌اند. اين جاروها داراي يك مخزن جداگانه براي چرخش هوا هستند كه درون اين مخزن يك فيلتر و لايه برزنتي تعبيه شده است. اين فيلتر در واقع كار ضدعفوني‌كردن ذرات هوا و گرد و غبار را انجام مي‌دهد. به اين ترتيب خريداران اين جاروها، اغلب از ميان افراد مبتلا به آسم، بيماري‌هاي تنفسي و حساسيت هستند.

عمر باتري
درمورد جارو شارژي‌ها اما به جاي توان يا وات، بهتر است به ميزان عمر باتري آنها توجه كنيد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.