سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

تفاهمنامه ی تبادل علمی و استاد و دانشجو دانشگاه های همدان با ترکیه

تفاهمنامه ی تبادل علمی و استاد و دانشجو بین دانشگاه بوعلی و علوم پزشکی همدان با دانشگاه اینونو شهر مالاتیا ترکیه امضا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پروفسور محمت دونمز نماینده دانشگاه اینونو با اشاره به نقاط مشترک فرهنگی و دینی دو کشور ایران و ترکیه گفت: باتوجه به اینکه مراکز علمی و دانشگاهی همدان از پتانسیل های خوبی برای همکاری های بین المللی دارد امضای این تفاهمنامه آغازی برای ایجاد ارتباط بیشتر و تبادل نظر خواهد شد.


نماینده دانشگاه اینونو شهر مالاتیا ترکیه با بیان اینکه دانشگاه اینونو یکی از دانشگاه های معتبر علمی در خاورمیانه است افزود: این دانشگاه با داشتن 14 دانشکده و 5 انستیتو و 24 مرکز تحقیقاتی و بیش از 40 هزار دانشجو زمینه خوبی برای ایجاد ارتباط و تبادل علمی بین دانشگاه های بوعلی و علوم پزشکی همدان که ظرفیت های بسیاری دارد می تواند ایجاد کند.

غلامی رییس دانشگاه بوعلی سینای همدان هم امضای این تفاهمنامه را نقطه آغازی برای گسترش روابط دانست و گفت:افزایش سطح آموزش و ارتقائ روابط علمی دانشجویان و استادان وهمچنین ایجاد زمینه برای اعزام و یا پذیرش دانشجو از ترکیه از اهداف مهم این تفاهمنامه است.

موسوی بهار رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز با بیان این که این حرکت علمی یک رویداد مهم برای استان است افزود: با توجه به ظرفیت های خوب دانشگاه اینونودر مسائل پزشکی و جایگاه علوم پزشکی همدان که جزو 10 دانشگاه برتر کشوراست انتقال تجربیات هیئت علمی و عرضه دانش پزشکی می تواند قدم مهمی برای استان باشد.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.