سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

رتبه دوم نجف آباد در تولید سالیانه ۷ میلیون قطعه ماهی زینتی

مدیر اداره جهاد کشاورزی نجف آباد از کسب رتبه دوم این شهرستان در زمینه تولید 7 میلیون قطعه ماهی زینتی طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجتبی مطهری گفت : بیش از 7 میلیون قطعه انواع گونه های زنده زا و تخم گذار در 53 واحد فعال که تولیدات خود را به بازار استان و دیگر نقاط کشور صادر می کند در نجف آباد فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه در این واحد تولیدی 300 نفربه صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول کارند ، افزود: این شهرستان با وجود 53 واحد تولید ماهی زینتی برای 200 نفر بصورت مستقیم و 100 تن غیر مستقیم اشتغال زایی کرده است.

مدیر اداره کل جهاد کشاورزی نجف آباد با تاکید بر اینکه به تازگی جدید ترین واحد تولیدی این ماهیان در فضایی به مساحت ۳۵۰ متر مربع و مجهز به چهارصد آکواریوم مورد بهره برداری قرار گرفته است ، ادامه داد : با توجه به ظرفیت دویست و پنجاه لیتری آبگیری هر کدام از آکواریوم ها و دوره ۲ الی چهار ماهه سایز شدن ماهیان، پیش بینی می شود که سالیانه نزدیک به پانصد هزار قطعه انواع ماهی زینتی در این مجموعه تولید شود .

مطهری با اشاره به محدود شدن منابع آبی بخش کشاورزی، کشت زعفران را از جمله گزینه های مناسب جایگزینی در شیوه های قدیمی دانست و بیان داشت : در حال حاضر بیش از 80 هکتار از اراضی شهرستان به کشت زعفران اختصاص دارد که عمده آنها در بخش مهردشت واقع شده است که در هر هکتار حدود 4 و نیم کیلو گرم زعفران برداشت می شود .

وی به رونمایی از سیستم آبیاری بارانی در یک و نیم هکتار از اراضی زعفران روستای علی آباد بخش مهردشت اشاره کرد و افزود : با صدور مجوز برای ۱۰ هکتار گلخانه جدید طی یک سال اخیر، سطح این گونه کشت در شهرستان به عدد ۴۷ هکتار رسیده که از این میزان بیش از هشتاد وشش درصد با سازه های فلزی ساخته شده و ۳۶ درصد مجموع این واحد ها نیز به کشت انواع سبزی وصیفی اختصاص پیدا کرده است.

مدیر اداره کل جهاد کشاورزی نجف آباد در ادامه گفت : روند آبیاری بارانی می تواند ضمن تغییر الگوی کشت، نقش مهمی در افزایش اشتغال زایی،کاهش مصرف آب و افزایش میزان تولید در واحد سطح ایفا کند که لازمه آن داشتن زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع و آب کافی برای صدور مجوز احداث گلخانه است.

انتهای پیام/ ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.