سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باهنر در پاسخ به تذکر بودجه‌ای توکلی:

ارائه لایحه چند دوازدهمی وظیفه دولت است نه مجلس

محمدرضا باهنر گفت: اگر لایحه بودجه 95 اواخر فروردین ماه تصویب نشود دولت را وادار به ارائه بودجه چند دوازدهمی به مجلس می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد توکلی نماینده مردم تهران طی تذکری، به ماده 188 آیین نامه داخلی مجلس که به موضوع ارائه لایحه چند دوازدهمی اشاره داشت، گفت: ارائه لایحه چند دوازدهمی از طریق دولت به مجلس انجام می‌شود اما در حال حاضر ما مشاهده می‌کنیم که بعضی از دوستان با جمع آوری امضا در صدد تهیه طرحی درباره لایحه چند دوازدهمی هستند.

وی با بیان اینکه دولت قسم یاد کرده تا براساس قانون عمل کند، افزود: وقتی دولت لایحه بودجه چند دوازدهمی را به مجلس ارائه نمی‌کند، ارائه طرح از سوی مجلس و تسلیم شدن در برابر خواسته دولت نوعی قانون شکنی است.

توکلی در ادامه با پیشنهاد مذاکره هیئت رئیسه مجلس با هیئت دولت برای ارائه لایحه چند دوازدهمی به مجلس تأکید کرد: دولت باید وظیفه قانونی خود را انجام دهد و نمایندگان نباید نائب پناه دولت شوند.

اما در ادامه محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با وارد دانستن تذکر آیین نامه احمد توکلی، گفت: ما هم این موضوع را قبول داریم و دولت هم می‌بایست تا 15 آذرماه لایحه بودجه 95 را تقدیم مجلس می‌کرد.

وی افزود: در مباحثی که درباره ارائه لایحه بودجه 95 به طور فراوان در زمان خود مطرح شد عزیزان دولت اذعان داشتند که لایحه بودجه 95 از نظر شکلی و احکام آماده است اما یکسری مسائل همچون برجام و موضوع قیمت صادرات نفت در بودجه وجود داشت که ملاحظات دولت از نظر ما قابل تأمل است.

وی افزود: معتقدم اگر قرار باشد ما لایحه چند دوازدهمی را در مجلس به تصویب برسانیم اولی این است که این موضوع در قالب لایحه باشد نه طرح. بنابراین اگر قرار باشد ما لایحه چند دوازدهمی تصویب کنیم حتما این وظیفه دولت است که لایحه مذکور را تقدیم مجلس کند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: هنوز ما و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه امیدواریم که لایحه بودجه قبل از پایان فروردین ماه ابلاغ شود چرا که دولت هم اذعان دارد تا 25 الی 26 فروردین از نظر پرداختی‌ها بدون قانون مشکلی ندارد اما به محض اینکه به آخر فروردین برسیم و بنا باشد اولین حقوق و مزایا پرداخت شود دولت حتما نیاز به قانون و مجوز خواهد داشت بنابراین فرصت هست و ما فکر می‌کنیم کار در کمیسیون تلفیق با سرعت پیش خواهد رفت و اگر احساس کردیم که واقعا نمی‌رسیم انشاءالله دولت را وادار می‌کنیم که لایحه چند دوازدهمی را به مجلس ارائه کند و اگر دولت هم لایحه نداد ما خودمان کار را تمام خواهیم کرد.

انتهای پیام/


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.