سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

شهر اسلامی باید تحت تاثیر اندیشه ها و ایدئولوژی اسلامی باشد

هدف از شهرسازی در در جه اول نزدیک کردن انسان به کرامت الهی و رفاه او می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر گروه برنامه ریزی شهری دانشگاه اصفهان در رابطه با شاخص های شهرسازی اسلامی گفت طراحی شهرهای اسلامی باید به گونه ای باشد که بتواند در عین انسجام و وحدت انسان را به رفاه و کرامت الهی اونزدیک کند..

جمال محمدی افزودهویت یا همان فرهنگ پایه و اساس هر شهر را تشکیل می دهد و بدون هویت شهر دچار بحران های فروانی خواهد شد ..

وی ادامه دادبخش عمده مشکلاتی مانند ترافیک،زیست محیطی ،حمل و نقل و ساخت و ساز در هر شهر مربوط به مسائل فرهنگی و بی هویتی آن است..

جمال محمدی با بیان اینکه انسان محور اصلی و هویت ساز هر شهر است تصریح کرد شهر اسلامی باید با توجه به سه نیاز جسمی ،روحی و تربیتی انسان به گونه ای که در مسیر حق باشد طراحی شود.

مدیر گروه برنامه ریزی شهری دانشگاه اصفهان در ادامه گفت شهر اسلامی باید تحت تاثیر اندیشه ها و ایدئولوژی اسلامی باشد

وی با اشاره به اینکه یکی از اصول حاکم بر مبانی شهرسازی اسلامی توحید است اظهار داشت شهر اسلامی باید بتواند با توجه به ساختارهای محیطی،اجتماعی،سیاسی و اقتصادی خود هماهنگی و وحدت را در جامعه و محیط شهری ایجاد کند.

جمال محمدی در پایان ویژگی های کلی شهرسازی اسلامی از جمله همکاری،ایجاد حس مشارکت و وحدت بین مردم را برشمرد و گفت شهر اسلامی باید در عین وحدت در ظاهر باطن و به دور از هر گونه ریا و فریب کاری در نهایت به گونه ای طراحی شود که تمامی اجزا و عناصر آن در راستای تجلی و حضور خداوند گام بر دارند. 



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.