سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یافته‌های علمی که با تاخیر اثبات شدند + تصاویر

در اینجا دانشمندانی را به شما معرفی می‌کنیم که در ابتدا خودشان و یافته‌های علمی‌شان نادیده گرفته شدند و پس از چند سال حرف‌های آن‌ها اثبات شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همان‌طور که آرتور شوپنهاور می‌گوید، حقایق برای اثبات سه مرحله را می‌گذراند: اول مورد تمسخر قرار می‌گیرند، سپس به شدت با آن‌ها مخالفت می‌شود  و در آخر به عنوان امری بدیهی قبول می‌شوند. در اینجا دانشمندانی را به شما معرفی می‌کنیم که در ابتدا صحبت‌های آن‌ها نادیده گرفته شد اما مدتی بعد اثبات شد.

گرگور مندل: مندل، پدر علم ژنتیک مدرن، راهب صومعه آگوستینی مورائیا بود که برای گذراندن اوقات فراغت خود نخود می‌کاشت. باغ نخود او به او کمک کرد تا با تعاریف مغلوب و غالب در ژن‌ها آشنا شود. این گفته او درباره ژن‌ها تا بعد از مرگ او نادیده گرفته شد. مندل در سال 1884 فوت کرد اما این ایده او درباره ژن‌ها در اوایل قرن بیستم با عنوان ژنتیک مدرن معروف شد.


ایگناز سمل‌ویس: سمل‌ویس فیزیکدانی مجارستانی در دهه 1840 بود و با آنکه جرم را نمی‌شناخت و راجع به آن هیچ اطلاعاتی نداشت، به این نکته اشاره کرد که عدم نظافت موجب بیماری و مرگ‌ومیر می‌شود. هنگامی که او پزشکان و پرستاران بیمارستانی که در آن کار می‌کرد را مجبور به شستن دست خود در محلول آهک کلر کرد میزان مرگ‌ومیر به 1 تا 2 درصد کاهش یافت. اما متاسفانه رعایت این بهداشت ابتدایی و شست‌وشوی دست‌ها که او پیشنهاد داده بود در جای دیگر پذیرفته و همه‌گیر نشد. بسیاری از پزشکان نظر او را زیر سوال بردند و گفتند آنچه سمل‌ویس به عنوان کثیفی می‌داند نمی‌تواند عامل بیماری‌ها و مرگ‌ومیرها باشد. رد کردن نظر او موجب سرخوردگی، افسردگی و انزوای سمل‌ئیس شد و بارها او را به مرز خودکشی کشاند. قرن‌ها بعد از مرگ او، نظریه جرم اثبات شد.


ویلیام بی کولی: در اوخر سال 1800، ویلیام بی کولی، محقق سرطان و جراح استخوان که در بیمارستان سرطان نیویورک کار می کرد، کشف عجیجی را انجام داد که راه را می‌توانست برای علم سلول‌های بنیادی، و درمان‌های سرطان هموار کند. در سال 1890 او با آنچه به عنوان سم‌های کولی معروف شده بود یعنی ترکیبی از باکتری‌های مرده و پیشنهاد تزریق آن به بیماران سرطانی را به منظور بهبود سیستم ایمنی آن‌ها تزریق کرد که می‌توانست گامی مهم در درمان بیماری سرطان بردارد.  وی گزارش‌های فراوانی را از بیماران خود تهیه کرد و بر اساس آن‌ها به نتایج خوبی رسید اما تمام نظرات او توسط پزشکان رد شدند و به او لقب فردی دیوانه و خطرناک دادند. او در سال 1936 فوت کرد، بدون اینکه کسی بفهمد که اکتشافات او موجب تولد علم سلول‌های بنیادی مدرن شده است.


ویلیام هاروی: هاروی فیزیکدانی انگلیسی در قرن 17 و اولین کسی بود که جریان خون به قلب، مغز و متن را توضیح داد. اما سال‌ها طول کشید تا جامعه علمی این موضوع را قبول کردند.


منبع: Livesxience

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.