سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاپ فرانسیس: اروپا در معرض تهاجم عرب‌ها قرار دارد!

پاپ فرانسیس در اظهارنظری جدید، مهاجرت برخی اتباع کشورهای عربی به قاره اروپا را «تهاجم عربی» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، پاپ "فرانسیس" – رهبر کاتولیک‌های جهان -- در دیدار با کاتولیک های فرانسه با اشاره به حوادث اخیر خاورمیانه و مهاجرت هزاران عرب به اروپا اظهار داشت: «ما امروز با یک واقعیت اجتماعی روبه رو هستیم و آن تهاجم عرب ها به قاره اروپا است.»

وی در ادامه با تغییر و تلطیف موضع خود افزود: «اروپا در طول تاریخ بارها در معرض تهاجم بیگانگان قرار گرفته است؛ اما تمام این بحران ها را با موفقیت پشت سر گذاشته و یک گام به سوی جلو برداشته است. این بار نیز این تهاجم عربی و خیل عظیم مهاجران، فرصت های جدیدی را برای اروپا ایجاد خواهد کرد و این تنوع فرهنگی سودمند است.»

پاپ چندی پیش نیز در یک سخنرانی با غیر مسیحی خواندن "دونالد ترامپ" --کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا-- اعلام کرده بود ترامپ می خواهد یک دیوار محکم در مقابل پناهندگان ایجاد کند و به آنها اجازه دخول ندهد در حالیکه باید برای آنها پلی بسازد و ورود آنها را هموار کند.

در سال 2015 میلادی حدود یک میلیون و 200 هزار درخواست پناهندگی به اروپا ارائه شد که این تعداد در مقایسه با سال پیش از آن، از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است. این موضوع و همچنین کاهش جمعیت جوان اروپا نگرانی پاپ را برانگیخته است. رشد جمعیت در کشورهای ایتالیا و اسپانیا تقریبا به صفر رسیده است. پاپ فرانسیس چندی پیش از زنان قاره سبز خواسته بود برای بچه دار شدن اقدام کنند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.