سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از حضور "فرهادی" و "فانی"در کمیسیون آموزش تا بررسی روند اجرای برجام در کمیسیون امنیت ملی

در هفته جاری وزرای علوم و آموزش و پرورش برای پاسخ به سؤالات چند تن از نمایندگان در کمیسیون آموزش حاضر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دستور کار کمیسیون‌های تخصصصی مجلس در هفته جاری به شرح زیر است:

**بررسی شكوائيات در کمیسیون اصل 90

اعضای كميسيون اصل نودم (90) قانون اساسی در هفته جاری به بررسی شکایات واصله مبادرت می‌ورزند.

**بررسی بودجه 95 در کمیسیون تلفیق


اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1395 کل کشور از روز شنبه تا روز چهارشنبه در قالب دو یا سه شیفت کاری لایحه بودجه سال 95 را بررسی می‌کنند.

** فانی و فرهادی به کمیسیون آموزش می‌روند

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری؛ روز یک‌شنبه ضمن بررسی طرح نظام رتبه‌بندی معلمان، طرح تشکیل سازمان نوآوری، تجاری‌سازی و حمایت از فناوری‌های راهبردی را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

علاوه بر این اعضای کمیسیون مزبور، در روز دوشنبه ضمن استماع گزارش رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس در خصوص فعالیت‌های عمرانی وزارت آموزش و پرورش، میزبان وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جهت پاسخگویی به سؤالات چند تن از نمایندگان خواهند بود.

**بررسی لایحه کاهش ساعت کار زنان در کمیسیون اجتماعی

اعضای کمیسیون اجتماعی؛ روز یک‌شنبه، بررسی لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل (اعاده شده از صحن) و طرح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری را در دستور کار دارند.
   
لازم به ذکر است که اعضای کمیسیون مذکور در روز دوشنبه، بررسی طرح اصلاح تبصره (3) ماده (5) قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات و ادامه رسیدگی به طرح تعیین تکلیف اعضای مؤسسه آینده‌ساز را در دستور کار دارند.

**بررسی لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی در کمیسیون اقتصادی

اعضای کمیسیون اقتصادی؛ در هفته جاری لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی (ارجاعی از صحن علنی مجلس) و لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا را بررسی می‌کنند.

** بررسی روند اجرای برجام در کمیسیون امنیت ملی

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی؛ در هفته جاری ضمن انتخاب یک نفر از اعضای كميسيون جهت عضويت در كميسيون مشترك رسيدگي به لايحه اصلاح قانون نحوه جلوگيری از آلودگي هوا، روند اجرای برجام را با حضور مسئولین ذی‌ربط بررسی می‌کنند.

**استماع گزارش مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران در کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی؛ در هفته جاری ضمن انتخاب و معرفی سه نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قبرس به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد به انضمام تشریفات (پروتکل) الحاقی را در دستور کار دارند.

لازم به ذکر است که استماع گزارش ریاست هیأت‌مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در خصوص استفاده از فتوولتائیک‌ها و شبکه‌های هوشمند نیز در دستور کار این هفته کمیسیون مزبور است.


**در کمیسیون بهداشت طرح منع تبليغات آسيب‌رسان به سلامت بررسی می‌شود


اعضای کمیسیون بهداشت و درمان؛ در این هفته بررسی لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم توسعه با حضور مسؤولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و همچنین طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات آسیب‌رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای را در دستور کار دارند.

**بررسی طرح اصلاح موادی از انتخابات در کمیسیون شوراها

اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور؛ روز یک‌شنبه علاوه بر انتخاب دو عضو كميسيون به‌ عنوان اعضای كميسيون مشترك رسيدگی به لايحه مقابله با تقلب در تهيه آثار علمی و انتخاب يك عضو كميسيون به عنوان اعضای كميسيون مشترك رسيدگی به لايحه اصلاح قانون نحوه جلوگيری از آلودگی هوا، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را در دستور کار دارند.

لازم به ذکر است که روز دوشنبه در این کمیسیون طرح تبدیل نظام انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر و روستا به نظام انتخاباتی تناسبی بررسی می‌شود.

 **بررسی طرح حمایت از هنرمندان صنایع دستی در کمیسیون صنایع


اعضای کمیسیون صنایع و معادن؛ در هفته جاری بررسی طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی و لایحه اساسنامه سازمان پست جمهوری اسلامی ایران، ارجاعی از صحن بر اساس اصل هشتاد و پنجم (85) قانون اساسی را در دستور کار دارند.

**بررسی گزارش كارگروه مسكن مهر در کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران؛ در هفته جاری بررسی لایحه اصلاح تبصره (1) ماده (31) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری و گزارش کارگروه مسکن مهر با حضور معاونین وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، نفت و مدیران بانک‌های مرکزی و مسکن را در دستور کار دارند.

**بررسی عملکرد سال کمیسیون فرهنگی

اعضای کمیسیون فرهنگی؛ در هفته جاری ضمن بحث و بررسی پیرامون مسائل فرهنگی کشور با حضور مسئولین ذی‌ربط، عملکرد کمیسیون فرهنگی در سال 94 را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

**بررسی طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی در کمیسیون قضائی

اعضای کمیسیون قضائی و حقوقی؛  در هفته جاری طرح الحاق يك تبصره به ماده (550) قانون آيين‌دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی و طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی را بررسی می‌کنند.

**بررسی طرح تشکیل سازمان حمایت از فناوری‌های راهبردی در کمیسیون کشاورزی


اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی؛ در این هفته طرح حذف آب‌بهای محصولات استراتژیک کشاورزی و طرح تشکیل سازمان نوآوری، تجاری‌سازی و حمایت از فناوری‌های راهبردی را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/



 
  

  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.