سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قوانین کشورها برای مسافران ایرانی/استرالیا

از ممنوعیت ازدواج زیر 16 سال تا جرایم گمرکی به منظور حمل میوه‌جات

هر کشوری قوانین خاص مربوط به خود را که خالی از لطف نیست برای سفر به آنجا، از آنها مطلع شویم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "مسافران عزیز"، کشور پهناور و بزرگمان که چیزی از زیبایی و شکوه کم ندارد و همواره فرصتی را ایجاد می‌کند تا هموطنانمان به گردشگری و مسافرت در ان بپردازند اما گاهی چه برای موضوعی کاری باشد یا تمایلی سیاحتی، دانستن برخی اطلاعات از سایر کشورها خالی از لطف نیست!

با توجه به تعطیلات عید پیش رو تصمیم گرفتیم به ترتیب گزارش هایی را تهیه کنیم پیرامون قوانین کشورهایی که مسافر ایرانی زیاد دارند تا هم وطنان عزیزمان با آگاهی از ان خدایی نکرده دچار مشکل نشوند.

به هنگام سفر، اطلاع از قوانین خاص کشور مقصد از ضروریات یک سفر به شمار می رود. بسیاری از اعمال و رفتارها در کشور متبوع خود عادی تلقی می شود، ولی در کشور مقصد ممکن است نه تنها عادی نبوده بلکه جرم تلقی گردد.

Australia



1_ براي افتتاح حساب دراستراليا نيازبه يك كدمالياتي داريدكه مي توانيدآنراازاداره محلي ماليات استرالياتهيه كنيد.

2_
برخی از جدی ترین جرائم عبارتند از قتل ، ضرب و شتم ، توهین های ناموسی ، خشونت علیه افراد یا اموال ، سرقت مسلحانه و یا سرقت ، روابط جنسی با کودکان و جوانانی که زیر سن قانونی هستند ، رانندگی خطرناک، در اختیار داشتن و استفاده غیر قانونی از مواد مخدر و جعل . رشوه دادن (دادن پول) یا سعی بر رشوه دادن به یک کارفرمای رسمی همچون افسر پلیس مجازات شدید در پی دارد.

3_حمل اسلحه بدون مجوز قانونی همچون تفنگ در استرالیا غیرقانونی است. اکثر ایالت ها و مناطق دارای محدودیت در حمل سلاح های دیگرمانند چاقو در مکان های عمومی هستند.

4_در زمانهای بروز موارد اضطراری و یا زمانی که خودتان یا کس دیگری در خطر قرار دارد باید با شماره 000 تماس بگیرید و درخواست "پلیس" کنید.

5_خشونت نسبت به دیگران جرم است و در استرالیا خیلی جدی تلقی می شود.برای حمایت از قربانیان جرایم خشونت از جمله آنچه که درخانه اتفاق می افتند (خشونت خانگی) سازمانهای خدماتی متعددی وجود دارد.

6_استرالیا دارای تعهد قوی به حفظ حقوق بشر کودکان است.کودکان در استرالیا در برابر کتک، سوء استفاده جنسی و بد رفتاری احساسی و همچنین خشونت چه در خانه و چه در مدرسه مورد حافظت قانونی هستند. باید در مورد سرپرستی و مراقبت از آنان شرایط معقولی تأمین شود. تنبیه بدنی همچون کتک زدن مذموم است.

7_برخی از مردم در استرالیا ، مانند پزشکان و معلمان ، موظف هستند در صورتی که شک و یا نگرانی از صدمه به کودکان مراجعه کننده به آنها دارند، گزارشی به مقامات ایالتی و منطقه ای مسئول حمایت از کودکان بدهند.

8_ کودکان زیر سن 16 سال اجازه ازدواج کردن ندارند. کودکان بین سن 16 تا 18 سال تنها با کسب رضایت نامه از والدین شان و همچنین اگرمسئولین دولتی استرالیا به این امر رضایت داشته باشند می توانند ازدواج کنند.

9_گرفتن یا فرستادن کودک به کشور دیگر تا تن به ازدواج زود رس دهد و یا اگر این کار توسط یک شخص ثالث انجام شود ، هم جرم است.

10_ برای رانندگی در این کشور می باید گواهینامه استرالیایی یا یک گواهینامه بین المللی (I D P) در اختیار داشته باشید. (I D P) یک مجوز بین المللی برای رانندگی است که دارندگان آن قادر خواهند بود بدون نیاز به گذراندن دوره های آموزش رانندگی یا شرکت در امتحانات راهنمایی و رانندگی در بیش از 160 کشور جهان رانندگی نمایند، مضاف بر اینکه این مجوز به عنوان یک سند معتبر بین المللی، می تواند تعیین و تأیید کننده هویت دارنده آن به شمار آید. اضافه می نماید متقاضیان این نوع گواهینامه می توانند در داخل کشور با مراجعه به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران معاونت راهنمایی و رانندگی و با ارائه گواهینامه ایرانی معتبر خود، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.


11_ استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی عملی خلاف قانون است.

12_ قوانین بالاخص در مورد محدودیت سرعت و رانندگی پس از مصرف مشروبات الکلی بسیار سختگیرانه است. درجه الکل خون مجاز از ایالت و منطقه با ایالت و منطقه دیگر و بسته به نوع گواهینامه رانندگی فرق می کند. پلیس به صورت تصادفی وضعیت استعمال الکل رانندگان را چک می کنند تا ببینند که آیا حد استعمال الکل شان از حد مجاز بالاتر است یا خیر.

13_ قانون اظهار می دارد که هر کس در ماشین شما می نشیند باید کمربند ایمنی ببندد یا از صندلی مخصوص کودکان استفاده نماید.
از سال 2010 در قانون استرالیا اینگونه است که کودکان تا سن هفت سال بایستی از کمربند یا صندلی مخصوص کودکان استفاده نماید.

14_ بچه های خردسال مجاز به نشستن در صندلی جلوی خودرو نیستند. کودکان تا 4 سالگی باید در عقب خودرو با کمربند ایمنی مخصوص و یا درون صندلی مخصوص نوزاد بنشینند.

15_ کودکان بین سنین 4 و 7 هستند مجاز به نشستن در صندلی های جلو نیستند، مگرهمه صندلیهای دیگر همزمان توسط کودکان زیر 7 سال اشغال شده باشد.

16_ فروش یا دادن مشروبات الکلی به افراد زیر 18 سال هم ممنوع است.

17_استراليا براي حفظ حيات وحش و دام هاي بي نظير خود، قوانين سختي در خصوص قرنطينه كردند دارد. براي وارد كردن حيوانات خانگي (مثل سگ و گربه) بايد از خدمات بازرسي و قرنطينه استراليا  زير مجوز بگيريد.

18_
به جزء اتباع نيوزلند هر فردي كه قصد ورود به استراليا را داشته باشد به ويزا نياز دارد كه بايد پيش از ورود به كشور از سفارت يا كنسولگري استراليا در كشور خود آن را تهيه كند.

19_ حتی الامکان از سفر به مناطق شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور به ویژه در شب پرهیز گردد. زیرا در طی سالهای اخیرعده ای از جهانگردان در این مناطق به قتل رسیده اند.

20_مقامات محلی و دولت استرالیا نسبت به قاچاق مواد مخدر حساسیت ویژه ای دارند و به این منظور دستگیری و تعقیب افراد از جمله مواردی است که در دستور کار نیروهای امنیتی و پلیس در سراسر استرالیا قرار دارد.

21_چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده 36 کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری فرمائید. البته می باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیت قوانین و. مقررات محل بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد.

22_
باتوجه به جزیزه ای بودن استرالیا، مقررات قرنطینه ای شدیدی در مبادی ورودی این کشور اعمال میشود به همین جهت واردات هرگونه مواد غذایی، میوه جات، سبزیجات، خاک، بذر، محصولات حیوانی و نباتی ممنوع بوده و یا ورود آنها تابع مقررات خاص میباشد که در هنگام ارزیابی توسط مامورین گمرک کنترل می گردد.

23_
باتوجه به حضور مهاجرین غیر قانونی از تمام کشورها در استرالیا، پلیس برای تامین امنیت در سطح شهرها، مدارک مسافرتی جهانگردان را کنترل می نماید لذا توصیه می شود گذرنامه و روادید معتبر این کشور را در اختیار داشه باشید و در این خصوص با پلیس همکاری کنید. قوانین و مقررات دولت دراین خصوص بسیار سخت و شدید است. استرالیا در حال حاضر همانند بعضی از کشورهای مهاجر پذیر مقصد نهائی مهاجرین قانونی و حتی غیر قانونی است و بر این اساس مبادی ورود سخت تحت کنترل میباشد.

24_
به علت عدم وجود قرار داد انتقال محکومین از حبس میان دو کشور، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضایی این کشور به زندان محکوم شود، می باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپری نماید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.