سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

ماهی های قرمز در بازار مهاباد

ورود ماهی های کوچک و قرمز رنگ و بوی بهاری به خیابانهای مهاباد داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، با نزدیک شدن به سال نو ، ورود انواع ماهی های قرمز به بازار شهر مهاباد رنگ و بویی بهاری به خیابانهای آن بخشیده و حکایت از نزدیک شدن نوروز دارد.

یکی از رسم های رایج در جامعه ما درآستانه عید نوروز خرید ماهی قرمز است که خبر از نزدیک شدن سال نو می دهند و شور و حالی تازه به فضای خانواده می بخشند.

امسال افزایش دمای هوا بهانه ای شده تا ماهی های قرمز نیز زودتر از موعد وارد بازار شوند و نظر هر بیننده ای را بسوی خود جلب کنند.

تنگ های کوچک و بزرگ شیشه ای زیبا و جذاب که در کنار معابر پرتردد درخیابانهای پررفت و آمد شهر به چشم می خورند چشم عابران بویژه کودکان را به خودجلب کرده و برخی از شهروندان مهابادی نیز با خرید این ماهی ها قصد دارند بهار را زودتر به خانه های خود ببرند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در زمینه نگهداری این ماهی ها گفت، شهروندانی که می خواهند در این ایام از این نوع ماهی ها در خانه نگهداری کنند، باید آن را از مراکز معتبرتهیه کرده و در مدت نگهداری آن شرایط بهداشتی را رعایت کنند.

بایزید حسن پور افزود، با توجه به اینکه برخی از گونه های این نوع ماهی ها با آبهای آشامیدنی که کلرزنی شده، سازگاری خوبی ندارند برای افزایش طول عمرآنها باید از آب های تصفیه شده یا آب معدنی استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ماهی ، قرمز ، مهاباد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.