سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چند نکته جالب درباره قهوه+تصاویر

بسیاری از مردم هر روزه مقدار زیادی قهوه مصرف می‌کنند، اما مانند بسیاری از مسائل دیگر حقایق زیادی را در مورد کالای مصرفی‌شان نمی‌دانند.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان،با اینکه قهوه به عنوان عاملی برای فعال کردن ذهن استفاده می‌شود اما بسیاری از افراد تنها قهوه را به خاطر طعم آن مصرف می‌کنند به طوری که با اضافه کردن بعضی مواد خوراکی دیگر به آن خاصیت اصلی آن را از بین می‌برند. بسیاری از مردم هر روزه مقدار زیادی قهوه مصرف می‌کنند، اما مانند بسیاری از مسائل دیگر حقایق زیادی را در مورد کالای مصرفی‌شان نمی‌دانند.

در اینجا مطالب جالبی در مورد قهوه می‌خوانیم.

1.    مورد علاقه رئیس جمهور: تئودور روزولت  26مین رئیس جمهور آمریکا یکی از قهوه خوران قهار بود. او هر روز چند گالن قهوه می‌نوشید.



2.    داروی بسیار خوب: برای اینکه کسی را که از خماری الکل رنج می‌برد رها کنند، قهوه بسیار مناسب است. نوشیدن روزانه یک فنجان قهوه افراد از مبیتلا شدن به سیروز کبد در امان نگه می‌دارد.



3.    سرحال آورده سریع: بعد از نوشیدن قهوه تنها 10 دقیقه طول می‌کشد تا احساس شادابی وصف‌ناپذیری پیدا کنید.



4.    بزهای رقصنده: گفته می‌شود اتیوپی‌ای‌ها اولین کسانی بودند که قهوه را کشف کردند. آن ها می‌دیدند هنگامی که از این گیاه مصرف می‌کنند بسیار انرژی گرفته و جست‌وخیز می‌کنند.



5.    متبرک شد: در سال 1600 سر اینکه نوشیدن قهوه در بین کاتولیک‌ها مجاز است یا نه بحث بود. تا اینکه پاپ کلمنت هشتم دستور داد هیچ مشکلی در مصرف قهوه وجود ندارد و رسما اجازه مصرف آن را به عموم مردم داد.



6.    دانه نیست: با اینکه ما همیشه شنیده‌ایم که می‌گویند دانه قهوه اما در حقیقت آن‌ها دانه نیستند بلکه میوه هستند.



7.    کشنده: در 100 فنجان قهوه آنقدر کافئین وجود دارد که کشنده محسوب می‌شود.



انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
قهوه هم کشنده شد؟؟