سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه یک بازیگر جوان به تازه واردهای بازیگری

در قدم اول باید از کارهای کوچکتر شروع کنند و دانشجویان کارهای کلاسی خود را نقطه آغاز بدانند و آرام آرام به سمت با تجربه شدن حرکت کنند.

مجید نوروزی که بازیگری‌اش را با تک اجرای نمایشنامه خوانی «عنکبوت» به کارگردانی رضا جابر انصاری آغاز کرده در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون زمان و نحوه ورودش به دنیای حرفه‌ای تئاتر گفت: ورود من به تئاتر از سال 84  بوده است. همچنین نمایش «بازیگر تعزیه» به کارگردانی میثم یوسفی در تالار هنر هم اولین اجرای عموم من محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: بعد از این کارها تا سال 88 که از هنرستان کمال الملک در رشته‌ی نمایش فارغ التحصیل شدم هیچ تئاتری کار نکردم که بعد از آن تحصیلات آکادمیک بازیگری را در دانشکده هنر و معماری تهران مرکز شروع کردم.
 
نوروزی افزود: بازگشت من به تئاتر با اجرای «رابینسون کروزوئه» به کارگردانی میلاد نیک آبادی همراه بود که در سال 91 در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و سپس آن را در سالن قشقایی تئاتر شهر اجرا کردیم و دوباره فروردین 94 این کار در سالن نمایش باران به روی صحنه رفت.
 
بازیگر نمایش «ولپن» در خصو آخرین بازی خود در تئاتر بیان کرد: قرار بود در تاریخ 15 بهمن برای اجرای نمایش «انگشتر ژنرال ماتریاس» به کارگردانی مهدی پاشایی حضور داشته باشم اما نمایش یک هفته مانده به شروع، کنسل و به وقت دیگری موکول شد. باتوجه به اینکه علت لغو نمایش به طور دقیق مشخص نیست، بهتر است که راجع به آن صحبت نکنیم. در این نمایش بنا بود که مرجان شیر محمدی، علیرضا مهران، مجید نوروزی، صدف نور محمد و مهدی پاشایی ایفای نقش کنند.
 
نوروزی در رابطه با چگونگی حضورش در عرصه‌ی بازیگری گفت: من  هم در گذشته و هم در زمان حال بسیار انگیزه داشتم و همیشه تلاش و تمرین کردم. امیدوارم تا زمانی که به بازیگری مشغولم بتوانم همیشه با انگیزه و انرژی روزهای ابتدایی باشم.
 
وی با بیان توصیه‌ای به تازه واردهای بازیگری اظهار داشت: تمرین داشته باشند و پیگیری کنند. در نظر بگیرند که در قدم اول باید از کارهای کوچکتر شروع کنند و کسانی که دانشجو هستند کارهای کلاسی خود را نقطه آغاز بدانند و آرام آرام به سمت با تجربه شدن حرکت کنند که در کنار تمرین‌ها، بخش تئوری هم مهم است که به عقیده‌ من باید 70 درصد تجربی کار کرد و 30 درصد باید با تئوری آشنا بود؛ تئوری شامل تمام متدها و درس‌های بازیگری می‌شود.
 
این بازیگر با اشاره به ملاک‌های بازیگر شدن افزود: در بازیگری استعداد ذاتی مهم است و باید وجود باشد اما می شود در کنار استعداد کم تلاش و تمرین آن استعداد را پرورش داد.
 
نوروزی راجع به مسائل و مشکلات دانشجویان هنر بالاخص رشته‌ی نمایش گفت: در رابطه با این سوال مختص دانشکده هنر و  معماری صحبت می‌کنم، اتفاقی که سال‌های اخیر در آنجا افتاده پذیرش بیش از اندازه دانشجو است که باعث شده کلاس‌های درسی به شدت شلوع شود و بچه‌های تئاتر با کمبود پلاتوهای تمرین مواجه شوند و این مهم سبب شده که نتوانند آن طور که شایسته و بایسته است، کار  کنند.
 
وی در پایان گفت: نکته‌ی دیگر در رابطه با جشنواره‌های دانشجویی است، چون هر سال دبیر جشنواره تغییر می‌کند و با یک دید متفاوت‌تری از نفر قبلی روی کار می‌آید، تمام نگاه‌های دبیر قبلی را زیر سوال می‌برد. به نظر من اگر مسئولان چهار چوب خاصی در نظر بگیرند و برای بهتر شدن همان قاعده‌ها تلاش کنند خیلی بهتر از این است که وقت صرف دیدگاه‌های مختلف شود.
 
لازم به ذکر است که مجید نوروزی پیش‌تر در نمایش‌های «فاوست»، «سقراط»، «وقت ناهار» و «جن بچه در حجله‌ی عریان»‌ نیز بازی کرده است.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.