سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

انسان سعادتمند باید برای معادش اهتمام بیشتری بورزد

آیت‌الله سبحانی :‌ مسیحیان واقعی معتقد هستند باید معاد را پیگیری کرد و به دنیا اهمیت نداد و بر عکس یهودیان بیان می‌کنند دنیا را آباد کنید، بنابراین در کتاب‌های آنها معاد کم‌رنگ است، ولی اسلام هر دو را می‌خواهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) اظهار کرد: ایشان فرمودند انسان باید هر دو زندگی دنیا و آخرت را در نظر بگیرد،‌ برای زندگی دنیای خود به اندازه توانش برنامه‌ریزی کند، زیرا برنامه‌ریزی وسیع و بیش از حد توان، سبب بدبختی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی هستند که مدت‌ها در حوزه درس خواندند سپس حوزه را رها می‌کنند، زیرا آمال و آرزوهای آنها در روحانیت قابل عملی شدن نیست، باید در نظر داشت انسان باید به اندازه توان برنامه‌ریزی کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت معاد گفت: انسان سعادتمند باید برای معادش اهتمام بیشتری بورزد، زیرا زندگی آخرت ابدی و جاویدان است، اگر همت بیشتری نسبت به معاد داشته باشد به سعادت می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد:‌ مسیحیان واقعی معتقد هستند باید معاد را پیگیری کرد و به دنیا اهمیت نداد و بر عکس یهودیان بیان می‌کنند دنیا را آباد کنید، بنابراین در کتاب‌های آنها معاد کم‌رنگ است، ولی اسلام هر دو را می‌خواهد.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد:‌ علامه طباطبایی بیان کرد 2 هزار آیه به طور مستقیم و غیرمستقیم در زمینه معاد وجود دارد، بنابراین سفارش می‌کرد اگر تمایل دارید راه سعادت را بپیمایید چند دقیقه‌ای پیش از خواب فکر کنید، چه حسنات و گناهانی از شما سر زده است.

برچسب ها: قم ، آیت الله سبحانی ، معاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.