سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

همکاری 25 داوطلب در طرح سلامت‌یار

مدیر داخلی بیمارستان گلستان از همکاری 25 داوطلب در طرح سلامت این بیمارستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حبیب صفری‌نیا با اشاره به آغاز اجرای طرح سلامت‌یار در اهواز گفت: این تصمیمی است که در سطح کلان بین وزارت بهداشت و جمعیت هلال‌احمر کشور گرفته شده و چندین بیمارستان در سطح کشور از جمله بیمارستان گلستان اهواز با عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: عده‌ای از افراد داوطلب از طرف جمعیت هلال‌احمر برای انجام کارهایی که جنبه معنوی و رفاهی برای بیماران داشته باشد انتخاب و به بیمارستان گلستان معرفی شدند که فهرستی که برای ما ارسال شده 25 نفر است.

صفری نیا بیان داشت: داوطلبان طرح سلامت‌یار سابقه آشنایی با امور، قوانین و مقررات بیمارستانی را ندارند، بنابراین ابتدا باید با قوانین و مقررات بیمارستان آشنا شوند و مورد پایش سلامت قرار بگیرند.

این مقام مسئول اذعان کرد: آزمون پایش سلامت در قالب مجموعه‌ای از آزمایش‌ها و معاینات بالینی اولیه روی آنها انجام می‌شود و با توجه به محدودیت فعالیتی که این‌‌ها دارند، فقط 6 ساعت در هفته در بخش‌های داخلی و جراحی می‌توانند همکاری داشته باشند.

وی عنوان کرد: پس از برگزاری آزمون پایش سلامت و تور آشنایی با بیمارستان و تهیه لباس فرم مخصوص طرح، با توجه به محدودیت زمانی در دو بخش داخلی و جراحی مشغول به‌کار می‌شوند.

مدیر داخلی بیمارستان گلستان اهواز افزود: انتخاب 2 بخش داخلی و جراحی به‌خاطر داشتن شرایط پایدارتر بیماران و نداشتن شرایط حاد بوده و امور درمانی آن ها به‌صورت روتین انجام شده است و تصمیمی بوده که مسئولان گرفته‌اند.

این طرح فعلا به‌صورت آزمایشی به‌ مدت 2 ماه برگزار و پس از پایان طرح نقاط ضعف و قوت آن توسط مسئولان هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی ارزیابی، بررسی و برای ادامه و توسعه آن تصمیم‌گیری می‌شود.


انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.