سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

قهرمان ملی پوش پرتاب چکش ایران و آسیا

میرکاوه موسوی قهرمان ملی پوش پرتاب چکش ایران و آسیا جهت شرکت در اردوی دو ماهه، راهی شهر سومباتی در کشور مجارستان شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ حمید هفت چشمه دبیر هیات دو و میدانی آذربایجان غربی گفت: قرار است کاوه موسوی به همراه محمد صمیمی، محمود صمیمی و پژمان قلعه نویی زیر نظر آنوش (مربی مجارستانی) تمرینات مستمر و پرفشاری را آغاز کند.

وی اظهار کرد: موسوی در حال حاضر با پرتابی معادل 75 متر و 26 سانتیمتر بهترین رکوردار ایران است و برای کسب سهمیه المپیک ریودوژانیروی برزیل باید رکورد 77 متر را به دست آورد.

هفت چشمه اضافه کرد: اردوی مجارستان باید چند ماه قبل از این انجام می شد تا موسوی زمان کافی برای رسیدن به اوج آمادگی جهت حضور در رقابتهای کسب سهمیه را داشته باشد.

وی ادامه داد: موسوی در تمرینات موفق به پرتاب 77 متر شده است و توانایی ثبت دوباره این رکورد در مسابقات را نیز دارد و این امر نویدبخش حضور مجدد این ورزشکار قهرمان در المپیک 2016 ریوددوژانیرو است.

هفت چشمه گفت: موسوی مجبور است اردیبهشت ماه سال آینده در صورت برگزار نشدن مسابقات داخلی، پس از بازگشت از اردوی مجارستان جهت کسب سهمیه المپیک به مسابقه های بین المللی کشور بلاروس اعزام شود.

لازم به ذکر است که میرکاوه موسوی رکورد پرتاب چکش ایران، مدال طلای 2008 باشگاه های آسیا، مدالهای نقره مسابقات 2009 و 2011 غرب آسیا، مدال نقره بازی های 2010 گوانگ جو، مدال نقره ستارگان 2007 آسیا و مدال طلای باشگاه 94 ایران را در کارنامه دارد و نخستین ورزشکار اعزامی ایران به المپیک 2012 لندن است.

موسوی 13 بار رکورد ایران را شکسته و موفق شده رکورد کشور را از 64 متر به 75 متر ارتقاء ببخشد.

انتهای پیام /ب

برچسب ها: آسیا ، ایران ، چشمه ، ارومیه ، ملی پوش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.