سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

کاهش مصرف 7 میلیون مترمکعب آب کشاورزی در مهاباد

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد با اعلام ابین خبر گفت: با تشکیل شورای آب بران روستاهای حوزه شبکه سد مهاباد و نظارت کامل شبانه‌روزی بر توزیع آب شاهد کاهش مصرف 7 میلیون مترمکعب آب کشاورزی نسبت به سال زراعی 93 هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛کلیجی با اشاره به اینکه اجرای الگوی کشت بهینه و مناسب بر حفظ منابع طبیعی و کاهش اثرات سوء خشکسالی در منطقه موثر بوده گفت : با توجه به شرایط اقلیمی منطقه الگوی کشت بهینه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و بهره‌برداری متعادل و اصولی از منابع طبیعی موجب خواهد شد منابع برای آیندگان حفظ شودو این میسر نخواهد شد جزء با الگوی کشت مناسب.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد تصریح کرد: اجرای الگوی کشت مناسب هماهنگی و همکاری نهادها و ارگان‌های ذیربط را می‌طلبد و باید تدوین قوانین و مقررات مورد نیاز زمینه اجرای الگوی کشت مناسب مدنظر قرار گیرد.

وی بر بهره‌گیری از منابع و عوامل و نهاده‌های بخش کشاورزی در راستای الگوی کشت مناسب تاکید کرد و افزود: کشاورزان و تولیدکنندگان نیز در اجرای الگوی کشت مناسب نقش مهمی ایفا می‌کند و با برنامه‌ریزی‌های مشترک تمام زیربخش‌ها محقق خواهد شد

انتهای پیام /ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.