سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک

رتبه برتر استان مرکزی در ترغیب زایمان طبیعی

استان مرکزی رتبه اول کشور در ترغیب به زایمان طبیعی را کسب کرد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اراک ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی در ارزیابی برنامه های نظام تحول سلامت کشور، رتبه اول را در ترغیب به زایمان طبیعی برای دومین سال پیاپی کسب کرد .

دکتر سرمدیان افزود: بر اساس تکالیف ابلاغی در گام ترغیب زایمان طبیعی نظام تحول سلامت ، دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با 25 درصد کاهش عمل سزارین و افزایش زایمان طبیعی در بیمارستانهای دولتی ، تامین اجتماعی و خصوصی توانست دردو دوره متوالی جز موفقترین دانشگاهها و در یک دوره موفق به کسب لوح زرین در خصوص ترویج زایمان طبیعی شود.

وی گفت: از 600 زایمان ماهانه در بیمارستان طالقانی اراک 360 مورد آن به شیوه طبیعی و باقی آن با عمل جراحی سزارین صورت می گیرد.

دکتر سرمدیان افزود: برگزاری کلاسهای ترویج زایمان طبیعی ، ترویج زایمان های بی درد در مراکز درمانی و ترویج زایمان در آب در شهرستان محلات از مهمترین کارهای این حوزه در ترویج زایمان طبیعی در استان بوده است.

وی همچنین از برگزاری همایش حمایت طلبی و ترویج زایمان طبیعی با حضور مادران باردار ، همسران و خانواده هایشان در تاریخ 14 اسفندماه جاری در سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی در راستای ترویج زایمان طبیعی در اراک خبر داد.

انتهای پیام /

برچسب ها: اراک ، درمان ، زایمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.