سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرحهای اقتصادی زنان روستایی کشور مورد حمایت ملی و بین المللی است

رئیس اداره آموزش و توسعه تعاونی های روستایی زنان کشور گفت: پروژه های اقتصادی بانوان روستایی مورد حمایت همه جانبه ملی و بین المللی قرار می گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،میترا نجفی افزود: پروژه های اشتغالزایی و توسعه ای روستاها ارائه شده از سوی تعاونی های روستایی زنان کشور بویژه طرح های مرتبط با امنیت غذایی در آژانس های بین المللی شامل فائو و سازمان خواروبار جهانی و نیز در سازمان جی.جی.پی ژاپن حمایت می شوند.
وی بیان کرد: اینگونه پروژه ها از سوی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری مورد حمایت جدی قرار گرفته و علاوه بر آن نیز به بانک توسعه تعاون ارسال می شوند تا پس از بررسی و تشخیص قابل اجرا بودن یا نبودن مشمول وام مورد درخواست می شوند.
نجفی اظهار کرد: اداره آموزش و توسعه تعاونی های روستایی زنان کشور سه برنامه مهم برای تعاونی های روستایی زنان دارد.
وی عنوان کرد: اولین برنامه آموزش اعضای تعاونی های روستایی زنان کشور است و در بخش آموزش نیز سال های گذشته اعتباری از مدیریت راهبردی ریاست جمهوری به صورت مستقل دریافت می شد.
نجفی ابراز داشت: در دو سال اخیر این اعتبار به مبلغ دو میلیارد ریال در اعتبار جاری سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور ادغام شد که از این سازمان دریافت می شود.
مشاور امور بانوان در سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور افزود: با این مجوز تنها در چارچوب آموزش ارکان تعاونی های روستایی زنان کشور در بخش های مدیریتی و حسابرسی امور مالی می توان هزینه کرد و آموزش ارائه داد.
نجفی گفت: برای آموزش اشتغالزایی و مهارت افزایی اعضای تعاونی های روستایی زنان کشور به شیوه های مختلف از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان های بین المللی کمک گرفته شده و یا به صورت مشارکتی اجرا می شوند.
وی بیان کرد: حوزه فعالیت اداره آموزش و توسعه تعاونی های روستایی زنان کشور شامل تمامی فعالیت های اقتصادی در روستاها بوده و تعاونی های روستایی زنان نیز بیشتر دارای فعالیت های چندمنظوره هستند.
نجفی اظهار کرد: دومین برنامه برای تعاونی های روستایی زنان کشور اشتغالزایی در حوزه توسعه روستایی است که بخشی از این برنامه از سوی تعاونی های روستایی زنان استان ها برنامه ریزی می شود.
وی عنوان کرد: سومین برنامه برای تعاونی های روستایی زنان کشور برپایی نمایشگاه از محصولات تولیدی زنان روستایی و سیاستگذاری برای بازاریابی در زمینه تولیدات تعاونی های روستایی زنان است.
نجفی ابراز داشت: تولیدات بانوان عضو تعاونی های روستایی زنان کشور نیازمند بازاریابی هستند و این بازارها می تواند در قالب بازارهای ثابت محلی، فرامحلی، شهرستانی، استانی، ملی و ادواری و یا برپایی نمایشگاه در زمان ها و مکان های مختلف باشد.
رئیس اداره آموزش و توسعه تعاونی های روستایی زنان کشور افزود: یکی از مهمترین مشکلات و نقاط ضعف تعاونی های روستایی زنان کشور آن است که فعالیت های آنها حاشیه ای محسوب می شود.
نجفی گفت: این بدان معناست که زنان روستایی کشور در کارهای کشاورزی، دامپروری، زراعت و باغبانی نقش برجسته ای دارند اما به عنوان مشارکت کننده در خانواده ها است.
وی بیان کرد: زنان روستایی کشور در بحث کشاورزی خانوادگی مطرح و مهم هستند و در حاشیه این امور نیز برخی فعالیت ها از جمله قالیبافی، تهیه خشکبار و یا فرآوری لبنی را انجام می دهند.
نجفی اظهار کرد: فعالیت های حاشیه ای بانوان روستایی کشور باید در قالب تعاونی های روستایی زنان ساماندهی شده تا رسمیت یافته و علمی تر، تخصصی تر و به روز شود.
وی عنوان کرد: زنان روستایی کشور در بحث مالکیت زمین کشاورزی سهم چندانی ندارند و این امر موجب شده که برای دریافت تسهیلات بانکی وثیقه نداشته باشند.
نجفی ابراز داشت: تعاونی های روستایی زنان کشور نیز چنین مشکلی را داشته و به دلیل نداشتن وثیقه توانایی دریافت تسهیلات بانکی برای افزایش میزان تولید، اشتغالزایی و توسعه را ندارند.
وی افزود: برای فعال کردن هر چه بیشتر اعضای تعاونی های روستایی زنان کشور اعضای آنها در قالب گروه های کوچک خودیار 10 تا 15 نفره سازماندهی شده اند.
نجفی گفت: هر کدام از این اعضا یک پروژه شغلی را در زمینه های پخت نان، نهال کاری و پرورش مرغ، گیاهان دارویی و گل محمدی عهده دار هستند.
وی بیان کرد: پروژه های شغلی فعال زنان روستایی کشور به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، بانک توسعه تعاون و یا سازمان امور اراضی کشور برای دریافت تسهیلات بانکی و واگذاری زمین به آنها ارائه می شود.
نجفی که برای بررسی وضعیت تعاونی های زنان به کهگیلویه روبویراحمد سفرکرده اظهار کرد: زمین های واگذاری به تعاونی های روستایی زنان کشور باید بدون معارض اجتماعی بوده و دارای آب تضمین شده باشد.
300تعاونی زنان در کشور فعالیت دارد.
انتهای پیام /
برچسب ها: طرح ، زنان ، اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.