سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فوربز گزارش داد: روسیه کشوری مقاوم در برابر تحریم‌ها

با این که کشورهای اروپایی تحریم‌های بسیاری علیه روسیه وضع کرده‌اند، این کشور با توان بالا در برابر آن‌ها مقاومت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "فوربز"؛ روسیه توانسته بهتر از آنچه که بسیاری از کشورهای اروپایی پیش‌بینی می‌کردند در برابر تحریم ها مقاومت کند. این کشور ورشکست نشده و بانک های آن از سوی بانک مرکزی روسیه حمایت شده اند. در همین حال بهای روبل به بهای نفت وابسته است و با نوسان آن تغییر می کند. این مسأله باعث شده است تا روسیه در برابر سطح تورمِ خطرناک مقاومت کند و از منابع گسترده نفت و گاز خود بهره ببرد. به نظر می رسد که بیماری هلندی گریبانگیر روسیه نیز شده است.

"بیماری هلندی" به رخدادی نسبت داده می شود که در آن یک کشور به دلیل استفاده بیش از حد از یک منبع طبیعی با کاهش تولید و صادرات مواجه می‌شود. این اصطلاح از اتفاق مشابه در سال 1959 هلند ریشه گرفته است زمانی که با کشف منابع گاز طبیعی، به مدت 20 سال تولید آن کشور کاهش یافت.

اگر به صحبت های پوتین یا هریک از اعضای کابینه اش دقت کنید، متوجه می‌شوید روسیه با دو مشکل بزرگ، وابستگی بیش از اندازه به نفت و گاز و کنترل کشوری با وسعتی عظیم مواجه است.

افراد بسیاری باور دارند با دو سال کاهش بهای نفت، دولت این کشور باید به سرعت راه های جدیدی برای درآمد زایی ایجاد می کرده است. روسیه کشوری است که می تواند ماهواره به فضا ارسال کند، در جهان فناوری به رقابت با سایر کشورها بپردازد و به بخشی از اصلی از چرخه تولیدات جهانی تبدیل شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
چی مگی؟ مگر داریم مگر می شه؟ این نویسنده ها ی آمریکایی قلابی اند. نمی خواهند قبول کننند که ناتوان اند و با دم شیر بازی کردند به زمین و آسمان می زنند تا یک طوری حقیقت را پنهان کننند.