سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سعادت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

احیای دریاچه ارومیه طی 10 سال آینده

استاندار آذربایجان غربی گفت: دریاچه ارومیه طی 10 سال آینده احیا خواهد شد.

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اقدامات دولت یازدهم برای احیا دریاچه ارومیه اظهار داشت: بعد از تشکیل دولت روحانی، به دستور رئیس جمهور کار گروهی برای رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه تشکیل شد.

وی افزود: همچنین برای احیای این دریاچه یک تیم مطالعاتی تحت نظر دانشگاه صنعتی شریف، خشکی رودخانه‌ها در سایر کشورها از جمله آمریکا و روسیه را مورد مطالعه قرار داد و طی 6 ماه، جمع بندی مشخصی به دولت پیشنهاد کردند تا اجرایی شود.
 
استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: زمان‌بندی مشخصی برای اجرای این طرح‌ها در نظر گرفته شد که با انجام این موارد، قطع به یقین در 10 الی 11 سال آینده دریاچه ارومیه احیا خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت تخصیص اعتبار لازم از سوی دولت در این زمینه گفت: حدود هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار تصویب شده که تنها 30 درصد آن محقق شد. یکی از دلایل محقق نشدن درآمدهای دولت وجود تحریمها علیه کشور بود.
 
سعادت با اشاره به طرح‌های ارائه شده از سوی دولت برای احیا دریاچه ارومیه اظهار داشت: طرح اتصال "زرینه رود" به "سیمینه رود" یکی از طرح‌های ارائه شده از سوی دولت بود که در این طرح آب زرینه رود به دریاچه ارومیه ریخته نشد، بنابراین کانالی حفر شد تا این مشکل را برطرف کند.

وی افزود: انتقال آب تصفیه و فاضلاب‌های 5 شهر اطراف دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌هایی است که کارشان شروع شده و در دست پیگیری و اقدام است.

استاندار آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: در سال 98 انتقال آب از حوزه‌های دیگر به دریاچه ارومیه صورت می‌گیرد و حدود 650 میلیون متر مکعب آب از حوزه‌های دیگر به این دریاچه منتقل می‌شود. این امر مستلزم تامین اعتبار است و امیدواریم پس از برجام، با تحقق درآمدها، بودجه و تامین اعتبار بتوانیم طرح‌ها را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.