سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

آموزش نجوم با زبان کودکی در مرکز نجوم ادیب

دومین نمایشگاه نجوم و کودک با محوریت کودکان اصفهانی برای آموزش به همسن و سال‌های خود در مرکز نجوم ادیب برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، دومین نمایشگاه نجوم و کودک به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس مرکز نجوم ادیب اصفهان از سوی واحد آموزش مرکز نجوم ادیب در محل این مرکز برگزار شد که با استقبال قابل توجه کودکان و خانواده‌های اصفهانی روبرو شد.

حسین مزروعی مدیر مرکز نجوم ادیب اصفهان در خصوص این نمایشگاه بیان داشت: با توجه به اینکه مرکز نجوم ادیب کلاس های نجوم کودک برای مقاطع پیش دبستانی و دبستان دارد، برای انگیزش دانش آموزان این نمایشگاه را با عنوان "نجوم کودک" برگزار کردیم.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: در واقع همانگونه که مشاهده شد، تمام افراد حاضر در غرفه های نمایشگاه از جمله رصد خورشیدی، بازی ها و غرفه های آموزشی، خود کودکانی بودند که در مرکز دوره های آموزشی را طی کرده‌اند.

مدیر مرکز نجوم ادیب اصفهان افزود: کودکان دیگر که به عنوان بازدید کننده در این نمایشگاه حضور یافتند با دیدن افراد همسن و سال خود در نمایشگاه، به این موضوع علاقمند شده و متوجه شدند که بحث نجوم، بحث سختی نیست و همسن و سال های خودشان این دوره‌ها را سپری کرده‌اند.

وی درباره دلیل استفاده از کودکان برای آموزش در غرفه‌ها خاطرنشان کرد: طبیعتاً وقتی یک کودک می‌خواهد به همسن ‌های خودش آموزش دهد، بسیار راحت‌تر از زمانی است که یک آدم بزرگسال بخواهد آموزش بدهد، کودکان با زبان خودشان مطالبی را که فهمیده اند، ارائه می‌دهند.

غرفه‌های قصه‌گویی، نقاشی روی صورت، ساخت ساعت آفتابی، آزمایشگاه های چاله های ماه، چرخش سفید، وزن روی کره ماه، غرفه کره ماه، تماشاخانه سیار، نمایش و سرود نجومی، آتلیه عکاسی نجومی و آموزش صورت های فلکی از جمله غرفه‌های پیش بینی شده بود که تمام این غرفه ها توسط کودکان و نوجوانان هدایت شد.

غرفه نرم افزارهای نجومی و رباتیک از جمله قسمت هایی بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت، و جالب تر اینکه در غرفه نرم افزار های نجومی، کودکان 6 ساله مشغول ارائه توضیحات در مورد این نرم افزارهای تخصصی بودند.

همچنین سینمای سه بعدی از دیگر قسمت های مورد توجه کودکان بود که پخش فیلمی سه بعدی در مورد فضا و ارائه کنفرانس در مورد فیلم، از برنامه های این غرفه بود.

اولین نمایشگاه "نجوم و کودک" مهرماه سال جاری برگزار شد که مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت لذا دومین نمایشگاه برنامه‌ریزی و اجرا شد.

مرکز نجوم ادیب اصفهان این روزها فعالیت‌های مختلف برای سنین مختلف اجرا می‌کند و کودکان در دوره‌های آموزشی این مرکز، با فعالیت‌های علمی مختلفی آشنا می‌شوند.

کودکان اصفهانی در این مرکز در یک سال آموزش می‌بینند که چگونه در کارهای روزمره خود می‌توانند از کره زمین محافظت کنند و در کنار آن آموزش ساخت کاردستی با مواد بازیافتی را نیز فرا می‌گیرند.

گفتنی است؛ دوره‌های بازی و آزمایش نیز در این مرکز برگزار می‌شود، به گونه‌ای که در دوره نخست، کودکان با مفاهیم ابتدایی آشنا می‌شوند و در دوره بعدی تمام آن مطالب را با آزمایش فرا می‌گیرند که علاقه مندان برای آشنایی با برنامه های مرکز نجوم ادیب می توانند با شماره 36683535 تماس حاصل کنند.



انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۰۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
سلام،،در تهران کلاسهایی هست برای اموزش نجوم به کودکان؟ممنون میشم ادرس بدید...