سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

برگزاری سومین جشنواره کتاب سال در خوزستان

سومین جشنواره کتاب سال استان در راستای انتخاب اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران، برگزار می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ از اهواز؛ همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان  با اشاره به این که فراخوان جشنواره کتاب سال استان خوزستان اردیبهشت‌ امسال منتشر شده است، گفت: این جشنواره به صورت استانی با حضور همه نویسندگان و ناشران این استان یکشنبه ١٦ اسفند ماه در تالار مهتاب اهواز برگزار می‌شود.

 وی با بیان این مطلب که تیم داوری جشنواره تشکیل و کار کارشناسی کتاب‌ها انجام شده است، ادامه داد: در این جشنواره کتاب‌های چاپ نخست منتشر شده در چهار سال اخیر ارزیابی می‌شوند.

قنواتی ادامه داد: در این جشنواره کتاب‌های حوزه‌های مختلف نشر مانند ادبیات، تاریخ و جغرافیا، علمی، فنی ـ مهندسی، ادبیات کودک و نوجوان، فلسفه و ترجمه بررسی می‌شوند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان عنوان کرد: در نظر داریم در آیین اختتامیه این جشنواره از هر حوزه، سه اثر را به عنوان آثار برگزیده معرفی کنیم.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت و تشویق مولفان ، مترجمان و ناشران متعهد استان ، معرفی چهره های شاخص فرهنگی استان،جهت دهی اصحاب قلم و آفرینندگان آثار فرهنگی و شناسایی و معرفی کتاب های برتر استان عنوان کرد.

قنواتی در ادامه گفت: دولت یازدهم به دنبال این است که تنها به حمایت، هدایت و نظارت در فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازد و کار اصلی را به هنرمندان و فرهنگیان بسپارد.

 وی با اشاره به اینکه در حوزه کتاب کاستی ها و در حوزه چاپ و نشر استان مشکلاتی وجود دارد تصریح کرد: مشکل اصلی صنعت نشر در استان عدم تناسب بین عرضه و تقاضاست به طوری که عرضه بیش از تقاضاست و علاه بر آن تعداد ناشران در کشور چند برابر مصرف کننده هاست.

  وی اضافه کرد: هدف اصلی ما باید این باشد که فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج دهیم و در قدم اول باید آموزش و پرورش و جاهایی که کودکان و نوجوانان فعالیت دارند مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.