سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

نهالکاری کانون های بحران فرسایش بادی آران وبیدگل

مسئول واحد بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از آغاز عملیات نهالکاری در 100 هکتار از کانون های بحران فرسایش بادی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، حمید گل آرایی آرانی اظهار داشت: طرح نهالکاری در کانون های بحران فرسایش بادی شمال نصرآباد (سفیدشهر) در بخش مرکزی شهرستان آران و بیدگل با اعتباری بالغ بر 4.5 میلیارد ریال آغاز شده است.
وی افزود: این عملیات ادامه طرح نهالکاری منطقه کانون بحران شمال نصرآباد در سال 85 است و در اجرای این طرح تاکنون سه هزار و 200 هکتار جنگل دست کاشت تاغ در منطقه نصرآباد ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه برای نهالکاری هر هکتار از اراضی بیابانی هزینه ای بالغ بر 45 میلیون ریال نیاز است، خاطرنشان کرد: نهال های تاغ کشت شده در عرصه های بیابانی به مدت دو سال آبیاری و مراقبت می شود و بعد از دو سال به صورت طبیعی به رشد خود ادامه می دهند.
گل آرایی وسعت اراضی بیابانی شهرستان آران و بیدگل را 384 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: حاصل عملیات بیابانزدایی و نهالکاری از سال 49 تاکنون، ایجاد 120هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی در این شهرستان است.
آران و بیدگل با وسعت 605 هزار هکتار، دارای 103هزار هکتار کانون بحران یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و طوفان های ماسه ای کشور است.


انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.