سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

صدور 9 گواهی و پروانه تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی

در 11 ماهه امسال 9 گواهی و پروانه تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی در استان زنجان صادر شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با اعلام این خبر افزود: گواهی های تحقیق و توسعه در بخش های برق و الکترونیک ، تجهیزات پزشکی ، خودرو و نیرو محرکه ، شیمیایی ، غذایی ، ماشین سازی و ساخت تجهیزات و معدن صادر شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 3 مورد پروانه تحقیق و توسعه صادر گردیده است تصریح کرد: 7 مورد جواز تاسیس واحد های فنی مهندسی صادر گردیده است.

نهاوندی با اشاره به صدور و تمدید 8 پروانه فنی مهندسی اظهار کرد : در 11 ماهه سال جاری یک دوره آموزشی ویژه بنگاههای اقتصادی به میزان 1075 نفر ساعت برگزار گردید.

وی با اشاره به برگزاری کمیته مشورتی صنعت و دانشگاه در استان اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا دو نشست هم اندیشی با اعضا هیئت علمی دانشکده صنایع معدنی دانشگاه زنجان و یک جلسه بررسی مشکلات صنایع استان برگزار گردید.

رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان به اقدامات صورت گرفته در راستای نیازسنجی آموزشی حوزه تولید و تجارت اشاره کرد و افزود: لیست نیازمندی های آموزشی در حوزه های صنعت ،‌ معدن و امور بازرگانی بر اساس ضرورت های اولیه آموزش جهت مدیران ، کارشناسان فنی و کارگران در راستای افزایش مهارت های تخصصی و ایجاد اشتغال پایدار صنعتی و معدنی تهیه و اقدامات لازم جهت برگزاری این دوره ها صورت گرفت.

این مقام مسئول در ادامه از بروزرسانی دوره های آموزشی واحدهای تحقیق و توسعه استان با برگزاری دوره های مقدماتی و پیشرفته برای مدیران این واحدها در مرکز استان خبر داد.

نهاوندی در خصوص اقدامات پژوهشی صورت گرفته در حوزه تولید و تجارت استان یادآور شد : در این راستا میزگرد تخصصی و اتاق فکر بررسی مشکلات و چالش های واحدهای صنعتی معدنی و همچنین صنوف تولیدی خدماتی در غالب بنگاههای زود بازده برگزار گردید.

وی به آمار مراکز پژوهشی در 11 ماهه سال جاری اشاره کرد و یادآور شد : در سال جاری تاکنون یک مورد جواز مرکز پژوهشی در زمینه متالوژی صادر و 2 مورد پروانه مراکز پژوهشی در زمینه اکتشاف ،استخراج و فرآوری مواد معدنی و کاربرد نانو فناوری در مهندسی پزشکی در استان تمدید گردیده است.

این مقام مسئول افزود: این میزگرد با هدف ارائه راهکارهای برون رفت از موانع رکود تولیدات داخلی استان و افزایش بهره وری در تولید برگزار گردید.

رئیس اداره آموزش و پژوهش سازمان خاطر نشان کرد: برگزاری سه نشست هم اندیشی در خصوص طرح ممیزی صادرات استان مبتنی بر صادرات کالاهای غیر نفتی و بررسی مزیت ها و پتانسل های صادرات استان ، پیگیری تخصصی اعتبار طرح مطالعاتی امکان سنجی پژوهش میدانی و انجام فراخوان عمومی ملی استانی جهت مشارکت فار التحصیلان دانشگاهی علاقمند به امر تحقیق و توسعه از جمله اقدامات این بخش در سال جاری می باشد



انتهای پیام/ن

برچسب ها: گواهی ، پروانه ، توسعه ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.