سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تودی زمان: ترکیه باید سیاست هایش را اصلاح کند!

یک روزنامه ترکیه‌ای نوشت آنکارا با اتخاذ سیاست‌های اشتباه، بسیاری از متحدان قدیمیش را در صحنه بین‌المللی از دست داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه ترکیه‌ای "تودی زمان" با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سیاست های ترکیه در رابطه با سوریه باعث شده تا این کشور در زمینه روابط بین المللی خود با مشکلات بسیاری مواجه شود. ترکیه با کنار گذاشتن متحد قدیمی خود و با هدف دخالت  احتمالی نظامی در سوریه، با عربستان سعودی وارد مذاکره  شده است. چنین دخالتی می تواند پیامدهای منفی جدی برای عربستان، ترکیه و کشورهای منطقه به همراه داشته باشد.

آتش‌بس فعلی سوریه، می تواند فرصت خوبی برای ترکیه باشد تا سیاست های خارجی خود را اصلاح کند. سیاست هایی که باعث افزایش احتمال وقوع جنگ میان قدرت های منطقه، خطر وقوع حملات تروریستی و تعداد مهاجران شده است.

در ادامه گزارش آمده است: آنکارا بسیاری از متحدان خود را بر اثر این سیاست‌های اشتباه از دست داده است. بسیاری از تحلیلگران باور دارند سیاست های خارجی ترکیه ممکن است دیگر قابل اصلاح نباشد.

"تئودور کاراسیک،" مشاور ارشد مؤسسه "گلف استیت آنالتیک،" در این خصوص، اظهار داشت ترکیه باید "بازی کردن" را کنار بگذارد و رفتار خود در سوریه را "جدی" کند. وی در ادامه افزود: "ترکیه باید در آینه نگاه کند و از خود بپرسد آیا سیاست های آنکارا برای این کشور سودی به همراه خواهد داشت.  این کشور ممکن است در زمینه های سیاسی و دینی چندین بخش شود. احتمال وقوع کودتای نظامی نیز در این مقطع، چندان بعید نیست."

"فاروق لوگوگلو،" دیپلمات ترکیه‌ای، نیز در مصاحبه با نشریه "ساندی زمان،" اظهار داشت آتش بس فعلی سوریه فرصت خوبی است تا ترکیه سیاست های خود را تغییر دهد. به گفته او ترکیه می تواند مخالف خود با بشار اسد را حفظ کند اما به مردم سوریه اجازه دهد تا خود برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۰ اسفند ۱۳۹۴
ترکیه چکاره است ؟ ترکیه مستعمره بدبخت درجه 3 امریکاست با 400 میلیارد دلار بدهی. ترکیه و خردوغان باید دستورات ارباب را اجرا کنند و خون مردم بیگناه سوریه را بریزند.