سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوين؛

با فرهنگ‌سازی مشکل کمبود آب برطرف شود، نه با حفر چاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: با فرهنگ‌سازی مشکل کمبود آب برطرف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  آیت‌الله عبدالکریم عابدینی  در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل و جمعی از کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: این‌که مسئولان برای رفع کمبود آب به فکر حفر چاه باشند، نگاهی اشتباه است و آن‌ها به همان اندازه که می‌خواهند با حفر چاه کمبود آب را جبران نمایند، با فرهنگ‌سازی به‌منظور جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب، می‌توانند این کار را به‌صورت اساسی انجام دهند.

امام‌جمعه قزوین به خشکسالی سال‌های اخیر دشت قزوین اشاره كرد و افزود: مسئولان، اقشار تأثیرگذار، ائمه جمعه و جماعات باید به‌صورت جدی درگیر این موضوع شوند، چرا که اگر دشت قزوین دچار خشک‌سالی شود به‌سختی قابل احیا است.

وی با بیان این‌که پدیده «قانون خواری» عامل اصلی «کوه خواری» و «زمین‌خواری» است، تأکید کرد: برخی‌ها که خودشان باید حافظ قانون باشند و مردم چشم امید به آن‌ها دوخته‌اند، با «قانون خواری» و «کنار گذاشتن مسئولان دغدغه مند»، عامل «کوه خواری» و «زمین‌خواری» می‌شوند.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: با رعایت کامل ایمان، تقوا و مسائل شرعی می‌توانیم از تخریب و از میان رفتن محیط‌زیست جلوگیری کنیم و هر چقدر به مسائل دینی پایبندی بیشتری داشته باشیم، محیط‌زیست سالم‌تری داریم.

انتهاي پيام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.