سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عقب ماندگی از فناوری های دنیا در حوزه معدن

رئیس سازمان ایمیدرو تصریح کرد: ایران در زمینه فناوری های خاکی، از سایر نقاط جهان عقب مانده است و ما می توانیم این عدم پیشرفت را در حوزه معدن به خوبی لمس کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،مهدی کرباسیان رئیس سازمان ایمیدرو در مراسم افتتاحیه استحصال شمش عناصر نادر خاکی عنوان کرد: این مرکز می تواند تاثیر چشمگیری در حوزه صنعت و فرآورده های صنعتی ایجاد کند .این سازمان با وجود تحقیق های موجود توانست نیازهای کشور را با کمک بخش خصوصی تامین کند.

وی افزود: در حال حاضر ما قصد گسترش مرکز و فناوری های مربوط به آن را داریم و عناصر نادر یکی از مباحث مهمی است که کل دنیا به آن می پردازد و در پی دستیابی به آن هستند.

کرباسیان اظهار داشت: تکنولوژی امروز موجب شده این حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار شود و تاکنون نیز سه کشور اصلی  چین، امریکا و روسیه در این زمینه بسیار فعال بوده اند به طوری که چین توانسته 90 درصد مواد نادر در کشور خود را کشف و به سایر کشورهای دنیا صادر کند.

رئیس سازمان ایمیدرو تاکید کرد: این عملکرد نشان می دهد چین توانسته استفاده خوب و کارامدی از معادن داخلی خود داشته باشد که علاوه بر نیاز کشور خود نیازهای کشورها را نیز پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: ایران در زمینه فناوری های خاکی، از سایر نقاط جهان عقب مانده است و ما میتوانیم این عدم پیشرفت را در حوزه معدن به خوبی لمس کنیم اما در حال حاضر مذاکره با کشورهای پیشرفته در این زمینه می تواند کمک های چشمگیری به این حوزه در کشور کند.

کرباسیان ادامه داد: ما درخواست داریم مسئولین ما را با کشورهای توسعه یافته متصل کنند زیرا ما امکانات و تجهیزات و نیروی مناسب در کشور داریم.

رئیس سازمان ایمیدرو گستردگی این ذخایر را در مرکز کشور دانست و عنوان کرد: یکی از مهمترین شهر ها که دارای بیشترین سنگ آهن است را می توان سنگان دانست .

*** دولت باید خود وارد بخش معادن شود

وی افزود: باوجود اینکه همیشه می گوییم دولت به بخش خصوصی اجازه ورود در حوزه های اقتصادی را دهد  امادر این زمینه به علت ریسک بالایی که دارد از خود دولت تقاضا داریم تا خود وارد این حوزه شود.زیرا درحال حاضر همه فعالان حوزه معادن با امید حضور دولت در این عرصه نقش  ایفا میکنند

کرباسیان تصریح کرد: در این زمینه برای آموزش های مهارت های مختلف از سطح کارگری تا کارشناسی به همه دانشگاه ها مواردی را اعلام کرده ایم زیرا بر این باوریم که آموزش دادن و تربیت نیروی انسانی خوب درواقع به این معنا است که نصف مسیر را طی کرده ایم.

رئیس سازمان ایمیدرو خاطر نشان کرد: ما در حال حاضر در تلاش هستیم تا بتوانیم فناوریهای موبایلی و متحرک را که علاقه مندان زیادی دارد ایجاد کنید و در همین زمینه نیز از انجمن های صنفی کوچک کمک میگیریم.

انتهای پیام/    

برچسب ها: اقتصادی ، فناوری ، خاکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.