سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام حمایت کریس کریستی از دونالد ترامپ

فرماندار جمهوری‌خواه ایالت نیوجرسی آمریکا به جمع حامیان دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیوست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان ؛ "کریس کریستی،" که خود نیز در جمع نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا قرار داشت، به علت نتایج بدی که در نظرسنجی ها بدست آورده بود از رقابت ها کنار رفت.

کریستی برای اعلام حمایت از دونالد ترامپ به کاروان تبلیغاتی وی در تگزاس پیوست و مدعی شد: آمریکا به رئیس جمهوری نیاز دارد که نام آمریکا را در دنیا با کسب و کار عجین سازد و دونالد ترامپ فردی است که از پس این کار بر می آید. 

فرماندار نیوجرسی افزود: نباید اجازه بدهیم سیاستمدار دیگری از واشینگتن به کاخ سفید راه پیدا کند. نباید اجازه بدهیم سناتوری که دوره نخست کارش را آغاز کرده رئیس جمهور شود و یا سناتور فلوریدا که در محل کار عادی خود حضور پیدا نمی کند. دارم به مارکو روبیو می گویم ریاست جمهوری آمریکا شغلی نیست که از راه دور آن را اداره کنی همچنان که در مجلس سنا داری رفتار می کنی. آمریکا به مردی قدرتمند و باهوش نیاز دارد. آمریکایی ها از این که در دنیا شهروند درجه دوم شناخته شوند خسته شده اند. آمریکا به رئیس جمهور درجه یک نیاز دارد و دونالد ترامپ از این ویژگی برخوردار است.

کریس کریستی که تا 10 فوریه در مبارزات انتخاباتی جمهوری خواهان حضور داشت؛ اما از ادامه این رقابتها انصراف داد، روز گذشته اعلام کرد: تنها چیزی که برای حزب جمهوری خواه اهمیت دارد این است که ما بهترین فرد را برای شکست دادن "هیلاری کلینتون" از حزب دموکرات انتخاب کنیم. به نظر من هیچکس بهتر از دونالد ترامپ نمی تواند آمریکا را چه در عرصه داخلی و چه در عرصه  بین المللی با قدرت هدایت کند.
 
کریس کریستی 53 ساله که این مطلب را در یک نشست انتخاباتی دونالد ترامپ در تگزاس بیان کرد، اولین شخصیت متنفذ حزب جمهوری خواه است که حمایت خود را از دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان اعلام کرده است.

کریس کریستی تاکید کرد: دونالد ترامپ فردی است که اگر قول داد به آن عمل خواهد کرد. بهترین کسی که قادر است هیلاری کلینتون را در انتخابات ریاست جمهوری آینده شکست دهد، بدون تردید دونالد ترامپ است. من از این که در کنار او هستم خوشحالم و از حالا تا نوامبر آینده همه توان خود را به کار می گیریم تا بتواند بهترین تبلیغات را داشته باشد.

حمایت کریس کریستی از دونالد ترامپ در فاصله چند روز مانده به "سه شنبه بزرگ،" نقطه عطفی در مبارزات انتخاباتی مقدماتی حزب جمهوری خواه آمریکا محسوب می شود.

سه شنبه بزرگ که اول مارس خواهد بود در یازده ایالت آمریکا انتخابات مقدماتی برگزار خواهد شد. این رای گیری  با مشارکت تقریبا یک چهارم نمایندگان در تعیین نامزد نهایی احزاب برای انتخابات ریاست جمهوری بسیار تعیین کننده خواهد بود.

دونالد ترامپ که ثروت هنگفت خود را از سرمایه گذاری در بخش غیرمنقول آمریکا به دست آورده است، در ماههای اخیر اظهارنظرهای جنجال برانگیزی درباره مناقشه سوریه، مخالفت با پذیرش آوارگان سوری، منع ورود مسلمانان به خاک آمریکا و ضرورت دیوار کشیدن در مرزهای آمریکا و مکزیک داشته و با سخنان خود حتی انتقاد بسیاری از مسئولان حزب جمهوری خواه را برانگیخته است. با این حال ترامپ 69 ساله به رغم همه این اعتراضات، در نظرسنجیهای مربوط به نامزدهای انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در صدر قرار دارد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.