سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلی حضور/34

ناصربخت: مدارس فردا باز است/ تا کنون گزارشی از تخلفات انتخاباتی نداشتیم

رئیس ستاد انتخابات تهران گفت: عناصر و عوامل اجرا و نظارت بر انتخابات، تا این لحظه مشکل خاصی را گزارش نکرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر ناصربخت رئیس ستاد انتخابات تهران با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در فرمانداری تهران در تشریح آخرین اخبار انتخابات گفت: از ساعت 8 صبح کار اخذ رای در 3528 شعبه شهر تهران آغاز شده است که البته این تعداد در حوزه انتخابیه تهران، 4062 شعبه است که اگر از تعداد 3528 این عدد را کم کنیم بالغ بر 500 شعبه مربوط به ری،‌ شمیرانات و پردیس است.

وی ادامه داد: تاکنون عناصر و عوامل اجرا و نظارت بر انتخابات، مشکل خاصی را گزارش نکرده اند.

ناصربخت درباره چگونگی حضور مردم گفت: تاکنون حضوری پررنگ را شاهد بودیم و از مردم می‌خواهیم در تنظیم وقت برای رای دادن دقت کرده و به ساعات پایانی موکول نکنند.

رئیس ستاد انتخابات تهران ادامه داد: نزدیک به 300 واحد اخذ رای در حوزه انتخابیه شهر تهران داریم که کارشان را از 8 صبح آغاز کردند، تفاوتی که کار واحدهای سیار با گذشته داشته است در مشخص بودن مسیر و ساعت حضورشان است و اعضای شعبه‌های سیار موظف هستند در ساعات و مسیرهای مشخص حرکت کرده و کار رای‌گیری را انجام دهند، در نهایت آنها به شعب پر ازدحام خواهند رفت تا به روند رای‌گیری سرعت بیشتری ببخشند.

ناصربخت درباره تمدید ساعت رای‌گیری نیز گفت: این موضوع به مشارکت مردم بستگی دارد البته احتمال دارد این اتفاق رخ دهد اما چنین کاری در حوزه وظایف وزیر کشور است و وی با گزارش‌هایی که از سطح کشور برای وزارت کشور ارسال می‌شود می‌تواند چنین تصمیمی را اخذ کند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران درباره رای‌گیری از اقلیت‌های دینی در سراسر کشور گفت: در کل کشور 65 صندوق برای اقلیت‌های در نظر گرفته شده که 35 صندوق از این تعداد در تهران است.

ناصربخت درباره تعطیلی مدارس در روز شنبه نیز گفت: فعلا تصمیمی در این باره گرفته نشده است و  فردا مدارس باز هستند.

ناصربخت در پایان درباره برخورد با تخلفات انتخاباتی گفت: هنوز گزارشی به دست ما نرسیده است و نمایندگان فرمانداری و عوامل هیئت نظارت، بازرسان وزارت کشور و بازرسان ویژه وظیفه دارند تخلفات را رصد کرده و گزارش دهد، در صورت گزارش شدن تخلف قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.