سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

یک میلیون و 500 هزار نفر واجد شرایط رای دهی در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو

ریس هیئت اجرایی حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو خبر داد: بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر واجد رای دهی در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو هستند.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رحیم شهرتی فر صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: از این تعداد یک میلیون و 300 هزار نفر در حوزه انتخابیه بخش مرکزی تبریز و خسرو شاه واجد شرایط رای دهی بوده و مابقی در شهرهای آذرشهر و اسکو هستند.

شهرتی فر تعداد شعبه های اخذ رای را در این حوزه انتخابیه را 903 شعبه اعلام کرد و افزود: ازاین تعداد 703 شعبه در شهر تبریز و حومه و 200 شعبه در شهرهای آذر شهر و اسکو مستقر شده است.
وی در ادامه تصریح کرد :تعداد 19 شعبه نیز بصورت سیار و با رعایت برنامه زمانبندی مشخص در مسیر های تعیین شده بویژه در روستاهای کم جمعیت نسبت به اخذ رای اقدام خواهند کرد.
شهرتی فر با اشاره به مشارکت بیش از 12000 نفر در برگزاری انتخابات پیش رو گفت: در هر شعبه اخذ رای هفت عامل اجرایی،چهار ناظر به نمایندگی از هیئت نظارت بر انتخابات استان،چهار ناظر به نمایندگی از بازرسی کل کشور و نیز سه عامل انتظامی حضور خواهند داشت.
ریس هیئت اجرایی حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو همچنین از از تعبیه کابین های مخصوص برای رای دهی "مخفی" خبر داد.
شهرتی فر افزود برای اولین بار در سطح کشور، شهروندان تبریزی در کابین های مخصوص و بدور از چشم دیگران اسامی کاندید های مورد نظر خود را می نویسند.
وی در ادامه با تاکید بر بهمراه داشتن شناسنامه و کارت ملی برای رای دهی خاطر نشان کرد: در راستای افزایش ضریب اطمینان در فرایند رای گیری شعب اخذ رای به سامانه ی یکپارچه الکترونیکی اعلام هویت سازمان ثبت احوال کشور تجهیز شده اند.
شهرتی فر ادامه داد : با استفاده از این سیستم هویت رای دهندگان ثبت این سیستم سراسری خواهد شد و امکان رای دهی تکراری وجود نخواهد نداشت.
ریس هیئت اجرایی حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو افزود: پس از اعلام انصراف و تغیر حوزه ی انتخابیه برخی از داوطلبان در نهایت هم اکنون 147 نفر برای تکیه بر شش کرسی انتخاباتی تبریز،آذرشهر و اسکو در حال رقابت هستند.
در ابتدای کارزار انتخاباتی 283 نفر در حوزه انتخابیه تبریز،آذرشهر و اسکو برای شرکت در انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده بودند که صلاحیت 174 نفر از آنان به تایید نهایی شورای نگهبان رسید.
وی با یادآوری پایان مهلت قانونی تبلیغات نامزد های انتخاباتی از ساعت 8 صبح امروز خاطر نشان کرد: تمامی فعالیت های نامزد های انتخاباتی از طرف هیئت های بازرسی رصد شده و تخلفات پس از مستند سازی در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد گرفت.

رحیم شهرتی فر افزود: در این دوره از تبلیغات انتخاباتی فرهنگ تبلیغاتی رشدی مثال زدنی داشته بطوریکه در مقایسه با دوره های قبل کمترین میزان تخلفات را از سوی نامزدهای انتخاباتی شاهد بودیم.
وی تاکید کرد: تا کنون هیچ شکایتی از شهروندان مبنی بر تخلفات انتخاباتی از سوی شهروندان به هیئت های بازرسی و نظارت بر انتخابات نرسیده است.
فرماندار تبریز از نقش رسانه ها در راستای ایجاد فضایی امن در حوزه اطلاع رسانی و نیز پیشبرد سیاست تشویق بمنظورمشارکت حد اکثری تقدیرو خاطر نشان کرد : صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با ساخت برنامه های جامع و اطلاع رسانی بدور از هرگونه حاشیه، برگ زرینی دیگری را در این دوره ی حساس بنام خود ثبت کرد.
شایان ذکر است انتخابات هفتم اسفند در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را 180 خبرنگار و عکاس پوشش خبری خواهند داد.


انتهای پیام/ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.