سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

کرمانشاه در جایگاه چهارم بیکاری کشور / مهارت آموزی باید در اولویت باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: بازار کار امروز کرمانشاه نیاز به تکنسین دارد از این رو مهارت آموزی باید در اولویت باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مهندس رضا رحیمی در جلسه شورای مهارت که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت : باید برای برطرف کردن بیکاری در کرمانشاه مهارت آموزی را نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد دانش آموخته گان دانشگاهی با نیاز بازار کار تناسب ندارد، عنوان کرد: باید به جایی برسیم که 80 درصد دانش آموخته گان تکنسین باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بیان داشت: استان کرمانشاه از زیرساخت های خوبی برخوردار است اما رتبه چهارم بیکاری کشور را دارد.

وی با بیان اینکه باید در زمینه مهارت آموزی و اشتغال زایی در کرمانشاه پویایی ایجاد شود‘ تاکید کرد: اشتغال باید از سطح روستاها تا مرکز استان که بیش از نیمی از جمعیت را در دل خود جای داده است وسعت یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به اقدامات انجام شده در پارک علم و فناری استان گفت: بنیاد نخبگان استان و پارک علم و فناوری کرمانشاه جزء برترین های کشور از لحاظ نوآوری و ایده پردازی هستند.

مهندس رحیمی به تاثیر سازمان فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال پایدار اشاره کرد و گفت: باید به اشتغال جوانان نگاه غیردولتی داشته باشیم و از فرصت های مهارت آموزی بیشتر استفاده کنیم که باید متناسب با نیازهای بخش خصوصی، مهارت آموزی انجام شود تا دانش آموخته گان به سرعت جذب بازار کار شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.