سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

11 هزار نیرو در انتخابات فعا لند

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: تعداد 11 هزار نیرو در بحث تأمین امنیت انتخابات در استان فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری انتخابات هفتم اسفند و مأموریت‌های نیروی انتظامی در تأمین امنیت انتخابات، اظهار کرد: در مسائل مربوط به انتخابات کارها در زمینه اجرایی به صورت دقیق و ظرافت خاص دنبال شده و کوچک‌ترین مسئله امنیتی پیش نیامده و هیچ گزارشی در سطح استان واصل نشده است.

وی افزود: این موضوع نشان دهنده این است که همدلی و همزبانی و روحیه وحدت در جامعه وجود داشته و امید داریم در چند ساعت باقی مانده تا شروع انتخابات این نشاط و وحدت وجود داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: باید از همه نامزدهای انتخاباتی و مسئولان ستادها از سوی نیروی انتظامی تشکر و تقدیر شود و برای همدلی و همکاری آنها اجر خوبی را قائل شویم تا انتخابات روند خوبی را طی کند.

آقاخانی با اشاره به اصول مندرج در مواد 61 و 57 انتخابات، اشاره کرد:‌ اصول مندرج در مواد 61 و 57 باید در اجرای انتخابات رعایت شود و فضای استان اصفهان فضایی آرام و با نشاط بوده که نشان‌دهنده حضور حداکثری مردم است و می‌شود گفت نسبت به انتخابات گذشته مجموعه ستادها و فضای انتخابات از نشاط ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی مطرح کرد:‌ مأموریت نیروی انتظامی در آمادگی نیروهای انسانی و حضور در همه برنامه‌های امنیتی است که این موضوع هم اکنون وجود دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ضمن اشاره به اینکه تعداد 2 هزار و 828 شعبه را باید تأمین امنیت کنیم، تصریح کرد: از این تعداد شعب 2 هزار و 383 شعبه ثابت و 345 شعبه سیار هستند و بر همین اساس نیز ما تدابیر امنیتی ویژه‌ای داشته و برای نقاط حساس که در انتخابات گذشته با ازدحام جمعیت مواجه بودند نیروهای ویژه‌ای را به کار گرفته‌ایم.

سردار آقاخانی اذعان کرد: تعداد 11 هزار نیرو در بحث تأمین امنیت انتخابات فعالیت دارند و در این میان برنامه‌های جاری نیروی انتظامی نیز با کاری مضاعف ادامه داشته که در این مأموریت‌های جاری نیز حدود 6 هزار نیرو را به کار می‌‌گیریم.

آقاخانی تأکید کرد: برای کیفیت بخشیدن به تأمین امنیت انتخابات در کنار مأموران ویژه، تعداد 48 تیم بازرسی اعم از کارشناسان و بازرسان حفاظتی کمک گرفته شده است و تعداد 11 هزار نیرو به صورت آماده باش حضور دارند که کار خود را یک ساعت قبل از شروع انتخابات، آغاز خواهند کرد و در این زمینه هماهنگی با فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انجام گرفته است.

وی ادامه داد: امسال تعداد دستگیری‌ها اعم از مجرمین سرقت، افراد شرور و غیره 14 درصد افزایش داشته و در بحث تصادفات نیز در بهمن ماه 13 درصد کاهش فوتی‌ها در درون شهر و چهار درصد کاهش فوتی‌ها در خارج شهر داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به بحث مبارزه با مواد مخدر اشاره و بیان کرد: در نیروی انتظامی موج عظیمی علیه مواد مخدر در رابطه با شبکه‌ها و توزیع‌کنندگان شکل گرفت و کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش داشته و 34 تن مواد مخدر کشف شده است.

آقاخانی افزود: یک باند سرقت منزل با سابقه سرقت 100 منزل و یک باند با سابقه سرقت 110 فقره خودرو نیز در استان پیگیری و دستگیر شدند.

وی بیان کرد: در طول یک ماه نیز 600 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده و 33 هزار و 260 گذرنامه مورد کنترل قرار گرفته است که سفرهای خارج از کشور داشته‌اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: 14 درصد از تصادفات به دلیل تجاوز از سرعت مجاز بوده که در بازه زمانی 14 تا 18 بعدازظهر اتفاق افتاده است، در سال 94 تعداد 343 هزار و 786 مورد ثبت تخلف در طرح زوج و فرد داشته‌ایم.

وی در پایان به موضوع گشت ارشاد اشاره و مطرح کرد: در این زمینه تعداد واحدهای گشت ارشاد در ایام نوروز دو برابر خواهد شد و این واحدها تنها به ارشاد و راهنمایی متخلفین خواهند پرداخت.



انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.